چشمان بسته مارگارت آتوود روی تمبر/ عکس

چشمان بسته مارگارت آتوود روی تمبر/ عکس

ایسنا نوشت: اداره پست کانادا برای گرامی‌داشت چندین دهه فعالیت ادبی مارگارت آتوود، نویسنده تحسین‌شده کانادایی، تمبری برای این نویسنده منتشر کرد.

به گزارش دیلی صباح، اداره پست کانادا، روز بیست و پنجم نوامبر ( ۴ آذر)، از ۶۰ سال فعالیت ادبی مارگارت آتوود، نویسنده مشهور رمان «سرگذشت ندیمه» با انتشار تصویر این نویسنده بر روی تمبر تجلیل کرد.

طی مراسمی که در کتابخانه تورنتو برگزار شد، از این نویسنده متولد اتاوا در حضور خانواده و نزدیکان او تجلیل شد.

در تمبر یادبود مارگارت آتوود، تصویری از این نویسنده با چشمان بسته و عبارت «کلمه پشت کلمه پشت کلمه قدرت است» که بخشی از شعر «هجی کردن» این نویسنده است، به چاپ رسیده است.

انتشار تمبر برای «مارگارت آتوود»

مارگارت آتوود، نویسنده برنده جایزه‌های معتبر ادبی، تاکنون ۵۰ اثر از جمله چندین رمان، داستان کوتاه و شعر به چاپ رسانده است و تاکنون میلیون‌ها نسخه از آثار او که به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شده‌ در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند.

اتوود، نخستین کتاب خود را که یک کتاب شعر بود، در سال ۱۹۶۱ به چاپ رساند. «چشم گربه»(۱۹۸۸)، «الیاس گریس»(۱۹۹۶)، «آدمکش کور»(۲۰۰۰) و سه‌گانه «مدآدام»(۲۰۱۳-۲۰۰۳) از دیگر آثار این نویسنده هستند.

رمان «وصیت‌ها» که در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسید و در حقیقت دنباله‌ای برای رمان «سرگذشت یک ندیمه» بود، به سرعت به یکی از رمان‌های پرفروش تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۹، رمان «وصیت‌ها» به طور مشترک با رمان «دختر،‌ زن،‌ دیگر» نوشته برناردین اواریستو، نویسنده بریتانیایی به عنوان برنده جایزه بوکر معرفی شد. «اتوود، پیش‌تر نیز برای رمان «آدمکش کور» این جایزه را در سال ۲۰۰۰ دریافت کرده بود. او با دریافت دوباره این جایزه در سال ۲۰۱۹ به سالمندترین نویسنده‌ای تبدیل شد که جایزه بوکر را به خود اختصاص داده است.

۵۷۵۷

پست بعدی

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا، با «شبی که ماه کامل شد» به سوئد می‌روند

ی نوامبر 28 , 2021
«شبی که ماه کامل شد»، در جشنواره سماعِ استکهلم، با فیلم‌هایی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، هند، قزاقستان و قرقیزستان، رقابت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سماعِ استکهلم، میزبان فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار خواهد شد. توجه این جشنواره به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000