اهداف ایران از حضور در نشست اکو از دیدگاه ابراهیم رییسی

اهداف ایران از حضور در نشست اکو از دیدگاه ابراهیم رییسی

ایرنا نوشت: رییس جمهوری گفت: ما نسبت به همکاری‌ با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی بسیار موثر واقع شود.

سید ابراهیم رییسی عصر شنبه پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد ترکمنستان در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: این سفر با دعوت رئیس جمهور محترم ترکمنستان انجام می‌شود. رئیس جمهوری ترکمنستان ریاست دوره‌ای اجلاس اکو را عهده دار هستند و هدف از این سفر شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی- منطقه ای اکو هست.

وی اضافه کرد: این اجلاس پانزدهمین اجلاسی است که به عنوان نشست سران و شعار " همراه هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و آینده پیش‌رو" برگزار می‌شود.

رییس جمهوری گفت: هدف از این نشست مروری بر اقداماتی است که در سازمان همکاری اقتصادی اکو انجام شده و همچنین تصمیمات ‌آینده این سازمان است.

رییسی دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر دیدارهای دوجانبه ای با سران کشورهای منطقه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم ما نسبت به همکاری‌ با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار موثر واقع شود.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه این نوع ارتباط و ارتباطات اقتصادی به صورت خاص بسیار موثر خواهد بود، گفت:ما سیاست همسایگی را جزو محورهایی قرار دادیم که همواره در جهت رشد و ارتقای آن فکر می کنیم و برای آن برنامه داریم.

رییسی اضافه کرد: در سفر به عشق آباد طبیعتاً نشستی با میزبان محترم رئیس جمهور ترکمنستان و مسئولین عالی این کشور خواهیم داشت.

وی ارتباطات همسایگی، موضوع گاز،‌و ترانزیت و مسائل دیگر که بین دو کشور هست را از محورهای گفت و گوهای خود با مقامات ترکمنستان عنوان کرد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این سفر هم در جهت همکاری های منطقه ای و هم در جهت ارتباط دوجانبه با کشورهای منطقه می تواند سفر موثری باشد.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

طعنه معاون رییسی به منتقدان/توقع دارند دولت سه ماهه مشکلات را حل کند!

ش نوامبر 27 , 2021
ایرنا نوشت: معاون امور مجلس رییس‌جمهوری با یادآوری ایثارگری‌ها و فداکاری‌های بسیجیان و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس، گفت: نباید فداکاری بی نظیر فرزندان ملت در دوران پرافتخار دفاع مقدس فراموش شود. سید محمد حسینی روز شنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان بسیج، گفت: بسیج محدود به یک زمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000