تعریف و تمجید نماینده مجلس از سخنرانی معاون اول رییسی در شانگهای

تعریف و تمجید نماینده مجلس از سخنرانی معاون اول رییسی در شانگهای

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که موقعیت جمهوری اسلامی ایران موقعیت ممتازی است که با ورود به سازمان شانگهای وزن این سازمان تجاری و اقتصادی را سنگین‌تر می‌کند.

فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سخنان محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در بیستمین نشست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای را ارزشمند توصیف کرد و گفت: ایران باید به سمتی حرکت کند که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را با ظرفیت‌های موجود در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گره زده تا بتوانیم از بن‌بست اقتصادی رهایی یابیم.

وی گفت: سازمان شانگهای یکی از مهمترین سازمان‌هایی است که می‌تواند هم از جهات اقتصادی و تجاری و هم از جهات سیاسی کشورها را به هم گره بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران سال‌ها بعنوان عضو ناظر در این سازمان حضور داشت و اخیرا به عنوان عضو اصلی پذیرفته شده است، تصریح کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران موقعیت ممتازی است که با ورود به سازمان شانگهای وزن این سازمان تجاری و اقتصادی را سنگین‌تر می‌کند.

مالکی در رابطه با دستاوردهایی که پیمان شانگهای می‌تواند برای ایران داشته باشد، افزود: موقعیت خاص جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی که حلقه شمال و جنوب و حلقه اتصال بین کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه و چین و بسیاری از کشورهای دیگر است، تاثیرات بسزایی بر سازمان شانگهای خواهد گذاشت.

رئیس فراکسیون استان‌های مرزی اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های این سازمان و حضور چین، روسیه و برخی کشورهای قدرتمند اقتصادی و سیاسی عمده تنگناهایی که آمریکایی‌ها برای کشور ما در قالب تحریم ایجاد کردند برطرف و به حذف موانع تجاری بینجامد.

مالکی درباره راهکارهای حل مساله افغانستان که از سوی مخبر مطرح شد، افزود: مسائل افغانستان پیچیده است. مهمترین انتظاری که جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای همسایه و منطقه‌ای دارند این است که در افغانستان دولت فراگیر تشکیل شود. تاریخ نیز نشان داده که یک گروه یا قومیت نمی‌تواند کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه اظهارات مخبر نیز در همین راستا بوده، گفت: اجلاس همسایگان افغانستان که در تهران برگزار شد حرکت بسیار خوبی بود که صورت گرفت و می‌تواند روی مساله افغانستان تاثیرگذار باشد. اهمیت ملت افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران فوق العاده است؛ باید توجه داشت که این کشور شرایط بد چندین ساله و حضور آمریکایی‌ها که دستاوردی جز بدبختی برای ملت افغانستان در پی نداشت، سپری کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: طالبان باید بپذیرد که با بقیه اقوام هماهنگی داشته باشد تا از این طریق بتواند کشور را از جنگ داخلی دور کند.

23219

پست بعدی

ماجرای نامه 30 صفحه‌ای لاریجانی به شورای نگهبان چیست؟ / نزدیکان رئیس سابق مجلس اظهار بی اطلاعی کردند

ش نوامبر 27 , 2021
اعتماد نوشت: پرونده اختلاف میان علی لاریجانی و شورای نگهبان که در پی حکم این شورا مبنی بر عدم احراز صلاحیت لاریجانی طی چند ماه گذشته هر از گاه با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، حالا وارد فازی تازه شده است. چه آنکه یک خبرگزاری اصولگرا روز گذشته از ارسال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000