نقش دو وزارت خانه مسئول در جلوگیری از مهاجرت نخبگان از نظر نماینده شهرکرد

نقش دو  وزارت خانه مسئول در جلوگیری از مهاجرت نخبگان از نظر نماینده شهرکرد

فارس نوشت:عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از افراد در فضاهای دانشگاهی متأسفانه مرعوب سیاست‌های سلطه‌گرانه کشورهای غربی هستند و همواره با فریادهای ناامیدکننده و یأس‌آفرین تلاش دارند تا جریان نخبگی کشور را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کسانی که نخبگان کشور را ترغیب به رفتن به خارج می‌کنند خائن هستند، گفت: سالیان متمادی است که مقام معظم رهبری راه علاج حل مسائل کشور را توجه به علم و مقام استاد و دانشگاه دانسته‌اند، به گونه‌ای که بارها در فرمایشاتشان تصریح کرده‌اند که باید مرزهای علم توسط جوانان عزیز ایران اسلامی شکسته شود و ما بتوانیم در این رقابت نفس‌گیر در عالم امروز با توسعه روزافزون دانش‌های بومی و رسیدن به دانش‌های نوین سلطه و تحریم را بشکنیم و از آن عبور کنیم.

احمد راستینه ادامه داد: در این راستا توجه به دانشگاه در طول سال‌های گذشته در جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط عطف و تاریخی موفقیت این نظام و این انقلاب بوده به گونه‌ای که امروز با وجود دانشگاه‌های معتبر ملی که در تراز دانشگاه‌های بین‌الملل نیز مطرح هستند و با ظرفیت خیل عظیم دانش‌آموختگان فرهیخته و به دست آوردن دستاوردهای کم‌نظیر در عرصه علم و دانش توانسته‌ایم یکی از کشورهای با جهش بالای علمی در جهان در رقابت با کشورهای مختلف جهان باشیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این اثنا برخی از افراد در فضاهای دانشگاهی متأسفانه مرعوب سیاست‌های سلطه‌گرانه کشورهای غربی هستند و همواره با فریادهای ناامیدکننده و یأس‌آفرین تلاش دارند تا جریان نخبگی کشور را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند و بعضا این افراد شبکه نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: عده‌ای تلاش دارند نخبگان را دچار سرخوردگی و ناامیدی کنند

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: عده‌ای هم از سر غفلت بدون توجه به اثرات مشاوره‌هایی که می‌دهند، برخی از جوانان نخبه کشور را به مهاجرت از کشور تشویق می‌کنند.

وی افزود: مهاجرت از کشور اگر برای توسعه علم و فناوری و به دست آوردن ظرفیت‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های بزرگ علمی دنیا باشد، طبیعتا برای جمهوری اسلامی ایران بسیار می‌تواند اثربخش باشد، اما اگر این مهاجرت صرفا با ایجاد ناامیدی و یأس عدم توسعه علم و فناوری و تحقیر ظرفیت‌های بومی و درونی و ملی کشور را به دنبال داشته باشد، خیانت بزرگی است که متأسفانه توسط برخی به صورت سازماندهی‌شده صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنجایی که این حرکت به صورت سازماندهی شده و با برنامه‌ریزی برای کاستن از رشد علمی کشور صورت می‌گیرد مسئولیت وزارتخانه‌های متولی، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش است که با چنین شبکه نفوذی به صورت جدی برخورد کنند و عوامل دامن زدن به این یأس و ناامیدی را شناسایی و با آنها به عنوان خائنین به نظام، انقلاب و کشور برخورد کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: آنهایی که به صورت ناآگاهانه و به علت عدم توجه به اثرات سخنشان در این زمینه سخن می‌گویند و نخبگان ما را به رفتن از کشور ترغیب می‌کنند، باید با بصیرت و با کلام نیروهای دلسوز ایران اسلامی به آنها یادآور شویم هر کشوری که به داشته‌های خودش تکیه کرد و به ظرفیت‌های خود اعتماد کرد، زمینه رشد و پیشرفت برای آن کشور فراهم شد و از مرزهای نظام‌های سلطه و فشارها و تحریم‌ها خود را نجات داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا این نگاه می‌تواند آینده ایران اسلامی را تضمین کند

23217

پست بعدی

ببینید | لحظه تخریب لوله‌های انتقال آب اصفهان به یزد با لودر

ج نوامبر 26 , 2021
حوضچه‌های ۳۲۷ و ۳۳۰ آب یزد با لودر تخریب شده و حجم خسارات زیادی را ایجاد کرده است و آب انتقالی به یزد بر اثر این اتفاق در حال حاضر قطع است. منبع: خبر فوری دریافت 4 MB 261 41

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000