هشدار؛ افزایش موارد مرگ با گاز مونوکسید کربن در سال جاری

هشدار؛ افزایش موارد مرگ با گاز مونوکسید کربن در سال جاری

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: اگر روند مسمومیت با مونوکسیدکربن از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم سیر نزولی نداسته باشد، ممکن است با افزایش آمار گازگرفتگی رو به رو شویم.

مجتبی خالدی درباره خطر افزایش وقوع حوادث مسمومیت با مونوکسیدکربن اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹۶۰ نفر بر اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند. حالا نیز آمار نشان می دهد که نسبت به سال گذشته تعداد افراد بیشتری دچار مسمومیت شدند.

وی ادامه داد: مهر ماه سال گذشته ۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند اما اعلام شده که این آمار طی مهر ماه سال جاری ۲۹ نفر بوده است. از این رو مشخص است که آمار کمی افزایش پیدا کرده؛ در حالی که طی مهرماه هنوز هوا سرد نشده بود.

خالدی با بیان اینکه در آبان ماه یک خانواده شش نفره را به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دست دادیم، گفت: فکر می کنم که اگر روند مسمومیت با مونوکسید کربن از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نزولی نشود، ممکن است با افزایش آمار گازگرفتگی رو به رو شویم.

خالدی گفت: متاسفانه مسمومیت با مونوکسید کربن با حواس پنج گانه قابل احساس نیست؛ همچنین علائمی که دارد شبیه به سرماخوردگی است و متاسفانه برخی آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه زمانی که هوا سرد می شود مردم به صورت شتاب زده وسایل گرمایشی خود را راه اندازی می کنند، ادامه داد: وسایل گرمایشی باید استاندارد باشد و برای راه اندازی آن نیز از متخصصان استفاده شود. همچنین باید حین جا به جا کردن آن به نکات ایمنی توجه کنیم.

وی گفت: یکی از راه های تشخیص وجود گاز مونوکسید کربن دتکتورهاست(سنسور تشخیص گازمنوکسید کربن در هوا). اگر فردی به مسمومیت با مونوکسید کربن مشکوک شد ابتدا باید وسیله گرمایشی را خاموش کند و در صورت امکان پنجره را باز کند. باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرد و از محل خارج شود. یکی از مواردی که اتفاق می افتد این است که افراد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن می شوند؛ اما از محل خارج نمی شوند.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

همایون شجریان، «مست عشق» و داستان یک جدایی

چ نوامبر 24 , 2021
روزنامه ایران نوشت: اواخر هفته گذشته از آنونس رسمی «مست عشق»، ساخته پر سر و صدای حسن فتحی،رونمایی شد؛ فیلمی که از روزهای پایانی شهریور و زمان رسانه‌ای شدن خبر تولید تا امروز که پس از یک دوره توقف روزهای پایانی مراحل فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد، به بهانه‌های مختلف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000