شفاف شدن همه چیز به صلاح کشور نیست/ شفافیت مانع زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود

شفاف شدن همه چیز به صلاح کشور نیست/ شفافیت مانع زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود

تسنیم نوشت: نماینده ساوه در مجلس با تاکید بر لزوم تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس گفت که شفافیت آرا با ایجاد نوعی خودکنترلی در مجلس مانع بروز زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده ساوه در مجلس ، درباره لزوم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس گفت: یکی از دلایلی که از ابتدای مجلس یازدهم اکثریت نمایندگان به دنبال شفافیت آرا هستند این است که معتقدند مجلس برای نشان دادن حسن نیت خود به مردم باید شفافیت را از خودش شروع کند تا این رویه به دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تسری پیدا کند.

وی با بیان اینکه بدیهی است مقوله شفافیت نیز به دلیل آثار و پیامدهای منفی شفافیت مطلق، باید حد و مرزی داشته باشد،خاطرنشان کرد:اگر در روند بررسی و تصویب این طرح در مجلس تاخیر به وجود آمده علت اصلی آن اختلاف نظراتی است که درباره حد و مرز شفافیت در بین نمایندگان وجوددارد. به هر حال برخی از نمایندگان معتقدند که شفافیت بیش از حد منجر به بر هم زدن نظم و آرامش کشور می‌شود.

شفافیت‌ آرا مانع بروز زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود

نماینده ساوه در مجلس گفت: همانطور که در آیین نامه داخلی مجلس نیز مورد تاکید قرار گرفته، امکان شفاف کردن تمامی مسائلی که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، به صلاح کشور نیست. البته بنده معتقدم در مسائلی که نیاز است موکلین نمایندگان در جریان مسائل باشند باید شفافیت وجود داشته باشد چرا که این شفافیت آرا با ایجاد نوعی خودکنترلی در مجلس مانع بروز زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود. علاوه بر این موجب می‌شود تا مردم نیز به راحتی بتوانند از مواضع نماینده حوزه انتخابیه خود مطلع شوند.

سبزی، با تاکید بر اینکه تا جایی که مصالح کشور به خطر نیفتد، باید شفافیت در آرا و در دیگر حوزه‌های فعالیت مجلس اعمال شود، گفت:این طرح هم اکنون در دستور کار جلسات علنی مجلس است و به محض بررسی طرح‌های فوریت‌دار، طرح مذکور نیز در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

23217

پست بعدی

هشدار پلیس: پایه داروهای لاغری شیشه است

س نوامبر 23 , 2021
باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پایه داروهایی که در عطاری و بدنسازی‌ها برای لاغری تجویز می‌شود عمدتا شیشه است. رضا تویسرکان منش، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: داروهایی که در عطاری ،بدنسازی و آرایشگاه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000