پیش بینی یک نماینده از جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش

پیش بینی یک نماینده از جلسه رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش

ایرنا نوشت: نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی سابقه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت انتظار می‌رود نوری با کسب رای اعتماد نمایندگان، تحول در آموزش و پرورش و رواج مهارت آموزی بین دانش آموزان را در اولویت قرار دهد.

«رحمت الله نورزی» با اشاره به معرفی «یوسف نوری» ‌ برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه کار در آموزش و پرورش را دارد و سطوح مدیریتی در این نهاد را طی کرده و کارنامه و رزومه مثبتی از خود به جا گذاشته است.

وی ابراز امیدواری کرد نوری با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گرفته و آموزش و پرورش را از شرایط فعلی خارج کند.

نماینده مردم علی آباد کتول گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آموزش و پرورش سنگ بنای نظام است و اساس توسعه هر کشوری از این نهاد انجام می‌شود. از طرفی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهمیت دادن به این بخش بسیار مهم است.

نوروزی ادامه داد: وزیر جدید آموزش و پرورش در هزاره‌ای که به دانایی محوری معروف است، باید بتواند تا سال ۱۴۰۴ و بر اساس برنامه هفتم توسعه سبب تحول در این بخش شده و کارهای مهمی که دراین بخش قرار بوده انجام شود و به سرانجام نرسیده را اجرایی کند.

وی رتبه بندی معلمان و معیشت فرهنگیان را دو موضوع مهم پیش روی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر شرایط زندگی و معیشت فرهنگیان دچار مشکلاتی شده بود در حالی که باید فرهنگیان به جای دغدغه معیشت به دنبال مسائل آموزشی و یافته‌هایی علمی و جدید این بخش باشند.

وزیر آموزش و پرورش مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جدید آموزش و پرورش باید در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان بازنگری اساسی کرده و موضوع مدارس فرسوده را هم در اولویت قرار دهد تا با اصلاحات زیرساختی این بخش که سبب نگرانی معلمان و دانش آموزان شده از فرسودگی خارج شود.

نماینده مردم علی آباد کتول با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها از زمان دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفته، گفت: وزیر جدید آموزش و پرورش باید نسبت به تقویت این بخش، بیش از گذشته اهتمام ورزد و از این شورا برای بالندگی، پویایی و تحول در نظام آموزشی استفاده کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از مقوله حفظ محوری بیرون آمده و به سمت فنی و حرفه‌ای پیش برود، عنوان کرد: این رویکرد سبب می‌شود مهارت‌ها و دانش فنی دانش آموزان ارتقا یافته و تک مهارتی نباشد تا پس از کسب دیپلم در صورت عدم علاقه برای ورود به دانشگاه به راحتی در مشاغل فنی و حرفه‌ای جذب شوند.

نوروزی اظهار کرد: امروز دانش آموزان مدرک می‌گیرند ولی هیچ تخصصی ندارند و در این شرایط اجرای طرح جامع مهارت در برنامه وزیر جدید آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می‌شود.

نماینده مردم علی آباد با تاکید بر اینکه در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش باید سیاست ترغیب و تشویق دانش آموزان به سمت فنی و حرفه‌ای وکار و دانش بیشتر توسعه داده شود، اضافه کرد: اینکه دانش آموز تکنسین تربیت شده تا در آینده به راحتی جذب بازار کار شود، از مسائل بسیار مهم این بخش امروز مدارس و حتی جامعه است و این شیوه‌ای است که در بیشتر مدارس کشورهای آسیایی و حتی غربی اجرایی می‌شود.

وی تاکیدکرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۵ در سند بنیادن آموزش و پرورش ارزش‌ها، ماموریت‌ها، چشم انداز، هدف‌های کلان، راهبردی و عملیاتی و راهکارهای تحقق این اهداف را برشمردند تا دانش آموزان در کنارتخصصی که فرا می‌گیرند، انسان‌های عالم، آگاه و وارسته تربیت شوند.

نوروزی ادامه داد: آیت الله جوادی آملی هم در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که تابستان امسال برگزار شد، پیام دادند که باید آموزش و پرورش «آدم عالم» تربیت کند. چرا که سنگ بنای تحول هر کشوری آموزش و پرروش است. همانطور که کشورهایی مانند مالزی و ژاپن با توجه فراوان به آموزش و پرورش سبب تحول در نظام اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود شدند.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگاه به نظام آموزش و پرورش مصرفی باشد، خاطرنشان کرد: اینکه فقط به تعداد دانش آموزان و معلمان توجه شده و برای افزایش آن به خود ببالیم، درست نیست بلکه باید به این حوزه بر اساس فرمایش پیامبراسلام نگاه اساسی داشته باشیم. چرا که رییس جمهور، وزیر، نماینده مجلس، مسوولیت‌های مختلف در حوزه استانی درآموزش و پرورش تربیت می‌شود و در حقیقت مدیران آینده نظام در مدارس پرورش داده می‌شوند.

23217

پست بعدی

ترفندهای دوست داشتن بدن‌تان را بیاموزید

د نوامبر 22 , 2021
دوست داشتن بدن‌تان یک‌شبه رخ نمی‌دهد. اما گفتن حرف‌های خوب درباره بدن خود باعث می‌شود کم‌کم متوجه نظرات منفی در مورد بدن خود شوید. به گزارش خبرآنلاین، اگر یاد بگیرید «نقص‌هایتان» را بخشی از وجودتان بدانید، می‌توانید در مسیر دوست داشتن بدن‌تان قرار بگیرید. روش‌های زیر هم در این راه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000