تکذیب حذف ارز ترجیحی دارو/ ارز اکثریت داروها، دولتی است

تکذیب حذف ارز ترجیحی دارو/ ارز اکثریت داروها، دولتی است

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو می‌گوید این سازمان ارز ترجیحی داروها را قطع نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، دیروز خبری منتشر شد که در آن نوشته شده بود سازمان غذا و دارو در حال حذف نرخ ارز یارانه ای دارو قلم به قلم است. حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرآنلاین این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: ما هیچ گونه اقدامی در این باره نکرده‌ایم. بعضی از اقلامی را که تولید داخل داشته را از اردیبهشت پارسال، آزاد کردیم که این کار هم برای حمایت از تولید است که آنها هم اقلام جانبی بوده‌اند یا ارزبری محدودی دارند. الان ارز اکثریت داروهای ما ارز دولتی است و منتظر تعیین تکلیف این موضوع در دولت و مجلس هستیم. باید آنها این تصمیم را بگیرند و منابع این موضوع را هم پیش بینی کنند. ما تا منابع را نبینیم که نمی‌توانیم ارز را آزاد کنیم.

او ادامه می‌دهد: داروهای بیماری‌های خاص، خط قرمز ما است. برای آزاد کردن ارز این بیماریها، باید دولت منابع را درنظر بگیرد، خروجی منابع را به بیمه ها بدهد و بیمه ها قبول کنند که این داروها را پوشش دهند تا به محض اینکه ما این داروها را آزاد کردیم، بیمار احساس بالا بودن قیمت دارو نکند. فقط در این شرایط ما می توانیم این کار را انجام دهیم.

۲۳۵۲۳۵

پست بعدی

هشدار نماینده مجلس درباره سنگ اندازی مافیای واردات بر سر راه تولیدات داخلی

د نوامبر 22 , 2021
فارس نوشت: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که برخی افراد تبلیغات گسترده‌ای علیه کالاهای داخلی می‌کنند که این تبلیغات منفی بیشتر از سوی کسانی مطرح می‌شود که منافعشان در گروی واردات است و سود و درآمدشان در صورت برند شدن کالاهای ایرانی به خطر می‌افتد. محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000