کارآزمایی بالینی واکسن برکت روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله

کارآزمایی بالینی واکسن برکت روی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله

ایرنا نوشت: مدیر مرکز کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت گفت: تاکنون فازهای اول تا سوم کارآزمایی بالینی واکسن "کوو ایران برکت" با موفقیت پشت سر گذاشته شده و از چند روز قبل مطالعه فاز اول کارآزمایی این واکسن در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شده و در حال انجام است.

دکتر حامد حسینی روز یکشنبه در همایش نتایج مطالعات واکسن های ایرانی کووید – ۱۹ افزود: تا فاز دوم، این مطالعه را پس از اخذ مجوزهای لازم انجام خواهیم داد.

وی در مورد مراحل کارآزمایی بالینی واکسن برکت، اظهار داشت: در فاز اول ۵۶ داوطلب وارد این مطالعه شدند که در این مرحله واکسن با دزهای سه و پنج میکروگرم مقایسه شد و در نهایت دز پنج میکرو گرم برای تزریق انتخاب شد.

حسینی با بیان اینکه در مرحله دوم کارآزمایی بالینی روی ۲۸۰ داوطلب جمعیت ۱۸ تا ۷۵ سال مطالعه ایمونولوژی انجام شد، ادامه داد: مطالعه فاز سوم هم با جمعیت ۲۰ هزار نفری انجام شد و اطلاعات آن شهریور ماه در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در فاز اول تست بالینی فاصله تزریق واکسن بین ۲ دز ۲ هفته بود که این مدت در مرحله دوم به چهار هفته افزایش یافته است.

وی با طرح این سوال که این واکسن چه مقدار می تواند از بستری شدن افراد جلوگیری کند؟ گفت: این واکسن هم می تواند از بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری کند و همچنین در افراد واکسن زده در قالب کارآزمایی های بالینی، مرگی مشاهده نشده است.

حسینی با تاکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد واریانت ما در زمان بررسی واکسن، ویروس جهش یافته دلتا بوده است، اظهار داشت: پنج مطالعه از واکسن برکت نهایی شده است.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

جلسه جمع بندی کمیسیون آموزش درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی ۶ آذر برگزار می‌شود

ی نوامبر 21 , 2021
تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری جلسه جمع‌بندی این کمیسیون برای بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در روز شنبه ۶ آذرماه خبر داد. سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه جمع‌بندی این کمیسیون برای بررسی صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000