معرفی بهترین فیلمبردارهای سینمای جهان

معرفی بهترین فیلمبردارهای سینمای جهان

ایسنا نوشت: جشنواره بین‌المللی کمراایمج لهستان، ویژه تجلیل از برترین‌های سال هنر فیلمبرداری، فهرست برندگان خود را معرفی کرد.

فیلم سینمایی «C’mon C’mon» ساخته «مایک میلس» و با فیلمبرداری «رابی رایان» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و همچنین جایزه تماشاگران از بیست و نهمین دوره جشنواره کمراایمج در کشور لهستان شد که معتبرترین رویداد ویژه هنر فیلمبرداری در جهان محسوب می‌شود.

فیلم «تراژدی مکبث»به کارگردانی «جوئل کوهن» با فیلمبرداری «برونو دلبونل» و «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» و با فیلمبرداری «کریگ فریزر» نیز به ترتیب جایزه قورباغه نقره‌ای و برنز جشنواره امسال کمراایمج را به خود اختصاص دادند.

فیلم «حیوانات» ساخته «فرانک فن دن ادن» با فیلمبرداری «نبیل بن یدیر» نیز جایزه انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را به خود اختصاص داد و فیلم «تیتان» ساخته «جولیا دوکورنو» با فیلمبرداری «روبن ایمپنز» هم جایزه بهترین فیلم اول و «دو قطبی»ساخته «کیوئینا لی و فیلمبرداری «یومینگ که» نیز برنده جایزه بهترین فیلمبرداری اول از جشنواره کمرایامج ۲۰۲۱ شد.

در فهرست نامزدهای بخش رقابتی بهترین فیلمبرداری امسال نیز فیلم‌های «بلفاست» ساخته «کنت برانا» با فیلمبرداری «هریس زامبارلوکس»، «گزارش فرانسوی» ساخته «وس اندرسون» با فیلمبرداری «رابرت یومان»،‌ «آخرین دوئل» به کارگردانی «ریدلی اسکات» و با فیلمبرداری «داریوژ ولسکی»،‌ «هشت برای نقره» به کارگردانی و فیلمبرداری «شن الیس»، «پادشاه فراری» ساخته «ماتئوس راکوویچ» با فیلمبرداری «جک پادگورسکی»، «هینترلند» ساخته «استفن راکوویچ» با فیلمبرداری «بندیکت نونفلس»، «پادشاه ریچارد» به کارگردانی «رینالدو مارکوس گرین» و فیلمبرداری «رابرت السویت»، «آخرین اعدام» ساخته «فرانسسکا استونکل» با فیلمبرداری «نیکلای فن گراونتیز» و «احترام» ساخته «لیس تامی» با فیلمرداری «کرامر مورگنتو» نیز حضور داشتند.

جشنواره فیلم کمراایمج یکی از بهترین پیش‌بینی‌کنندگان جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلمبرداری نیز محسوب می‌شود بطوریکه در ۳ دوره از ۵ دوره گذشته، برندگان این دو رویداد سینمایی یکسان بوده که شامل فیلم‌های «شیر» (۲۰۱۶)، «جوکر» (۲۰۱۹) و «سرزمین آواره‌ها» (۲۰۲۰) می‌شود.

۵۸۵۸

پست بعدی

در دیدار وزیر نفت با نخست وزیر جمهوری آذربایجان چه گذشت؟

ی نوامبر 21 , 2021
وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد مصرف ۵۴۰ میلیون متر مکعب گاز در پاییز، گفت: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذرماه افزایش پیدا می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از شانا، «جواد اوجی» وزیر نفت ایران امروز در دیدار با شاهین مصطفی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000