واکنش عضو مجلس خبرگان به مهاجرت نخبگان: مهاجرت موقتی برای خدمت به میهن مطلوب است

واکنش عضو مجلس خبرگان به مهاجرت نخبگان: مهاجرت موقتی برای خدمت به میهن مطلوب است

فارس نوشت: حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه گاهی مهاجرت برای تغییر موقعیت به‌منظور موفقیت بیشتر و درنتیجه خدمت بیشتر به کشور به‌شمار می‌رود، گفت: این نوع مهاجرت، موقّت است و با هدف خدمت به میهن و اعتلای انقلاب اسلامی است که می‌توان آن را مطلوب دانست.

حجّت‌الاسلام محمّد حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه مهاجرت در فرهنگ اسلام از ابعاد مختلفی قابل بررسی است، گفت: در اسلام گاهی مهاجرت برای تغییر موقعیت به‌منظور موفقیت بیشتر و درنتیجه خدمت بیشتر به کشور به‌شمار می‌رود. این نوع مهاجرت، موقّت است و با هدف خدمت به میهن و اعتلای انقلاب اسلامی است که می‌توان آن را مطلوب دانست.

وی ادامه داد: گاهی مهاجرت به‌معنای ترک وطن و به معنای رها کردن خاستگاه اصلی رشد انسان است و اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های انسانی کشور را در اختیار بیگانگان قرار گیرد. این نوع مهاجرت نه‌تنها مطلوب نیست بلکه خیانت و به‌معنای از دست دادن سرمایه‌های کشور است.

نماینده زنجان در مجلس خبرگان افزود: چطور یک شیء عتیقه و کالای زیرخاکی سرمایه کشور محسوب می‌شود و نباید در اختیار بیگانگان قرار بگیرد امّا منابع انسانی که مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند تشویق به خروج از کشور می‌شوند و این سرمایه بزرگ را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه کسانی که نخبگان را به مهاجرت به معنای منفی آن دعوت می‌کنند، در حق نخبگان و کشور خیانت بزرگی می‌کنند،‌ تصریح کرد: خیانت در حق نخبگان به این معنا است که آن‌ها را در مجرای ولایت دشمنان نظام و انقلاب قرار می‌دهند. همچنین از این نظر خیانت به کشور است که کشور را از سرمایه‌های ذی‌قیمتی که دارد محروم می‌کند.

عضو خبرگان افزود: توصیه ما به نخبگان این است که علی‌رغم کم و کاستی‌هایی که وجود دارد با تلاش پیگیر و روحیه انقلابی که دارند برای خدمت به این کشور که نقطه امید مستضعفان عالم است، در کشور بمانند و خودشان را وقف اعتلای کشور کنند.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

شش سیلی به آمریکایی ها زدیم/ الحاق ۳ شناور جدید به نیروی دریایی سپاه/ بسیاری از درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس رسانه‌ای نشده است

ش نوامبر 20 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار تنگسیری گفت که در یک سال و نیم گذشته شش سیلی به آمریکایی‌ها زده‌ایم. البته اخبار بسیاری از درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس منتشر نشده است. دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در هفتمین اجلاسیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000