انتقاد یکی از ائمه جمعه نسبت به بلاتکلیفی مردم و تعیین نشدن استاندار جدید

انتقاد یکی از ائمه جمعه نسبت به بلاتکلیفی مردم و تعیین نشدن استاندار جدید

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: روند فرسایشی و شرایط برزخ گونه ناشی از تعویق انتخاب استاندار خراسان شمالی، موجب نارضایتی مردم و سردرگمی مدیران اجرایی استان شده، به همین دلیل از دولت انتظار داریم هر چه سریع‌تر به وضعیت نامشخص فعلی پایان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت در سه‌ماهه گذشته از عمر دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از امتیازات مهم دولت کنونی نگاه‌های انقلابی و رویکردهای صحیح رئیس‌جمهور و اعضای دولت در عرصه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: برخلاف دولت قبل که از همان ابتدا نگاه او تعامل افراطی با غرب خصوصاً آمریکا بود و دیدیم که این نگاه چگونه بر عملکرد دولت سایه افکنده بود؛ دولت فعلی همه دنیا را به چند کشور غربی خلاصه نکرده و در پی تقویت ارتباطات خود با سایر دولت‌های جهان و منطقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: دولت سیزدهم در همین سه ماه نشان داده که دولت در میدان بوده و از روحیه و مدیریت جهادی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که شخص رئیس‌جمهور و وزرای کابینه بدون وقفه از روز اول در میان مردم و در صحنه حاضر بوده‌اند.

وی افزود: وقتی مردم دیدارهای صمیمی رئیس‌جمهور و وزرا با مردم، سفرهای استانی، حضور فوری در میدان و صحنه‌های حادثه، پاسخگویی به مردم، ساده‌زیستی، روحیه همگرایی با دیگر قوا و دستگاه‌ها و سایر اقدامات را از سوی دولتمردان می‌بینند به نظام و آینده آن امیدوارتر می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به توقعات و انتظارات از دولت سیزدهم، اظهار کرد: با این همه از دولت سیزدهم به خاطر همین نگاه و روحیه و عملکرد موفق انتظار می‌رود که برای رفع گرانی‌های بی‌رویه و بی‌منطق تدابیر فوری و قابل تحقق اتخاذ کند؛ زیرا مردم از این گرانی‌ها رنج می‌برند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دولت باید مبارزه با فساد و اخلال گران اقتصادی را به‌صورت جدی پیگیری کند، تصریح کرد: شعار دولت مبارزه با فساد اقتصادی و اخلالگران بود و اکنون هم باید این مسیر سخت را ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: مبارزه با فساد با یک ماه و دو ماه به سرانجام نمی‌رسد؛ ولی باید تلاش بیشتری شده و قوه قضاییه و مجلس و سایر ارکان نظام به دولت کمک کنند تا مفسدین و اخلال‌گران اقتصادی عرصه‌ای برای عرض‌اندام نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعویق انتخاب استاندار جدید برای خراسان شمالی، از دولت سیزدهم خواست تا هر چه سریع‌تر به وضعیت نامشخص فعلی پایان دهد.

وی افزود: در بحث استانداری به این مسئله که چه کسی استاندار باشد ورود نمی‌کنم؛ اما این‌که هنوز پس از گذشت بیش از سه ماه از عمر دولت، قضیه انتخاب استاندار جدید برای خراسان شمالی معلق مانده و تکلیف استان را مشخص نکرده‌اند باعث نگرانی مردم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اکنون به دلیل این تعویق، بسیاری از کارها در استان بر زمین مانده است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این وضعیت به پایان برسد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: این موضوع که مردم و استان را در حالت برزخ نگاه داشته و هر روز هم اسم فردی به‌عنوان گزینه احتمالی استانداری خراسان شمالی مطرح شود؛ مایه نگرانی بوده و برای استان مشکل ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌ خراسان شمالی به نسبت جمعیت بیشترین رأی را به رئیس‌جمهور دادند؛ اما ظاهراً جزء آخرین استانی است که باید تکلیف استانداری آن‌ مشخص شود که این موضوع پسندیده نیست.

23231

پست بعدی

انتقاد شدید امام جمعه اهواز به انتصابات فامیلی در دولت/ معنای مطالبه‌گری در خیابان‌ها ریختن نیست

ج نوامبر 19 , 2021
فارس نوشت: امام جمعه اهواز گفت که رویکرد دولت قبل به تعبیر حضرت آقا این بود که هشت سال معیشت مردم را شرطی کردند و همه چیز مشروط به رابطه و تعامل افراطی با دنیای غرب شد. حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه‌های نماز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000