توپخانه پایداری علیه علی لاریجانی /حقیقت‌پور: از او می‌ترسند/ ادعاها باید در مراجع قضایی ثابت شود

توپخانه پایداری علیه علی لاریجانی /حقیقت‌پور: از او می‌ترسند/ ادعاها باید در مراجع قضایی ثابت شود

اقتصادنیوز نوئشت: منصور حقیقت پور و عزت الله یوسفیان ملا، از چهره های نزدیک به علی لاریجانی به ادعای جنجالی یک نماینده مجلس یازدهم واکنش نشان داد.

«حذف علی لاریجانی از سیاست» گمانه ای بود که پس از عدم تایید صلاحیت رئیس چند دوره مجلس در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح شد و با استعفای وی از مسئولیت اجرای سند راهبری 25 ساله ایران و چین، قوت گرفت.

با این حال، ۳ روز پیش بود که علی لاریجانی با حکم رهبر انقلاب به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد. اگر چه این اولین حکم رهبری به نام علی لاریجانی پس از حواشی عدم تایید صلاحیت وی توسط شورای نگهبان بوده و دارای وجه فرهنگی است، اما این پیام را هم می رساند که لاریجانی همچنان مورد اعتماد رهبر انقلاب است و حذف او به آسانی ممکن نیست.

شاید صدور همین حکم برای لاریجانی بود که بازهم آتش تندروها علیه او را شعله ور کرد. آنچنان که علی خضریان، عضو جبهه پایداری امروز در تریبون صحن علنی مجلس، در تذکری ادعاهایی علیه لاریجانی مطرح کرد. او گفت«معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس ظاهرا شعارهای انقلابی‌گری می‌دهد، اما عملکرد برخی افراد کلیدی این معاونت در گذشته نشان داده است که مطابق میل حامیان وضع موجود و علیه جریان انقلاب عمل کرده است که نمونه‌ای از گزارشات سفارشی این معاونت علیه کاندیدای جریان انقلاب را از زبان آقای رئیسی در کتاب «روایت انتخاب دوازدهم» برایتان می‌خوانم.

خضریان در ادامه به نقل از رئیسی می گوید؛ «آقای علی لاریجانی مرکز پژوهش‌های مجلس را مامور کرده بود تا جزواتی علیه من و قالیباف یعنی کاندیداهای انقلابی آماده کند و پخش می‌کردند. این ورود مجلس به انتخابات بی‌سابقه بوده است. علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس که باید در این قضیه بی‌طرف باشد، از موضع مجلس آمد و رسما طرفداری کرد که بعضی از بزرگان از مراجع به او اعتراض کردند که شما چرا موضع‌گیری می‌کنید؟ چرا مجلس را پشت سر یک کاندیدا وارد می‌کنید؟ مگر انتخابات نیست؟ موضع‌گیری شخص آقای علی لاریجانی و موضع‌گیری ایشان در بسیج کردن مرکز پژوهش‌های مجلس برای این جزوات که داده آوردند که چند جزوه به دست خود من هم رسید که گویا اینها خودشان را موظف می‌دانند که در رابطه با هر موضعی که ما می‌گیریم یک جزوه منتشر کنند.»

علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف

از لاریجانی می ترسند

منصور حقیقت پور، نماینده ادوار مجلس، در واکنش به ادعای این عضو جبهه پایداری گفت: من در جریان این ماجرا نیستم و آقای لاریجانی حتما پاسخ خواهند داد. مگر در انتخابات سال 96 مرکز پژوهش های مجلس ماموریتی داشته است که برنامه های اقتصادی مقامات را بررسی کند و گزارش تهیه کند.

او همچنین با اشاره به تخریب لاریجانی پس از عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: این تخریب ها نشانه بزرگی آقای لاریجانی است و خیلی ها از این بزرگی می ترسند. همچنان که از او ترسیدند در انتخابات شرکت کند و ایفای نقش کند.

ادعای خود را در مراجع قضایی ثابت کنند

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس دهم و از چهره های نزدیک به لاریجانی، در واکنش به ادعای ماموریت لاریجانی به مرکز پژوهش ها برای تهیه جزوه علیه رئیسی و قالیباف، گفت: اصلا همچنین موضوعی صحت ندارد. ایشان همان زمان با آقای قالیباف میانه خوبی داشتند.

او با یادآوری خاطره افتتاح بزرگراه امام علی در سال 92 که قالیباف شهردار تهران بود، بیان کرد: آقای لاریجانی برای یک افتتاح پروژه توسط آقای قالیباف رفته بودند و گفتند:« آقای قالیباف برای آنکه رای حلال به دست بیاورد حتی در مراسم شرکت نکرد.» آقای خضریان باید این ادعا را در مراجع قضایی ثابت کند. مرکز پژوهش ها یک مرکزی مستقل با بودجه دولتی اداره می شود. اگر مرکز پژوهش ها اگر چنین دستوری دارد باید بگوید و گرنه قابل تعقیب است.

3 ماموریت مهم رهبر انقلاب به لاریجانی

این نماینده مجلس دهم، با اشاره به اینکه لاریجانی برای حسن روحانی تبلیغ و حمایت کرده، تصریح کرد: یک مورد بگویند ایشان کجا برای آقای روحانی تبلیغ کرده است. نطقی یا سخنرانی داشتند؟ برداشت ایشان که برداشت همه مردم نیست. یک جمله‌ای که آقای لاریجانی برای آقای روحانی تبلیغ کرده است را بگویند. بالاخره این تبلیغات باید از سوی تریبون یا مصاحبه مطرح شده باشد یا افرادی مامور این کار شده باشند.

یوسفیان ملا همچنین درباره تخریب لاریجانی پس از حکم انتصاب وی گفت: ایشان تصور می کردند که آقای لاریجانی از سیاست حذف شده است و زمانی که ایشان توسط رهبر انقلاب به عضویت شورای عالی انقلاب درآمد، دردشان گرفته است. آقای لاریجانی آنقدر توجهی نداشتند که پس کنار رفتن‌شان، رهبری 3 ماموریت مهم به ایشان داد. یک ماموریت مهم قرار داد 25 ساله ایران و چین بود که بعد از استعفایشان آن را به دولت سپردند، یکی عضویت مجمع تشخیص مصحلت نظام بود و دیگر هم مشاور رهبر معظم انقلاب شدند. این افراد تصور نمی کردند که این اعتماد دوباره ایجاد شود و فکر می کردند که او دیگر تمام شده است.

نماینده سابق مجلس، همچنین درباره حضور لاریجانی در حوزه فرهنگی یا بازگشت او به سیاست گفت: آقای لاریجانی بارها گفتند که من سرباز نظام هستم و هرجا به من نیاز باشد، کار خواهم کرد، اما این که بخواهد برای خودش حزب با جریان سیاسی تشکیل بدهد، این کار را نمی کند.

2323

پست بعدی

پیام تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری/ عالم مجاهد و انقلابی شاه بیت همه پیام هاست

پ نوامبر 18 , 2021
ایسنا نوشت: در پی درگذشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ علاوه بر رهبر انقلاب و روسای قوا هم‌چنین جمعی از مقامات با صدور پیام‌های جداگانه از عصر دیروز،‌ درگذشت وی را تسلیت گفتند. بنا بر اعلام دفتر آیت‌الله مجتهد شبستری مراسم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000