شیب کند نزولی کروناویروس در تهران

شیب کند نزولی کروناویروس در تهران

ایسنا نوشت: استاندار تهران با تاکید بر لزوم جلوگیری از عادی انگاری نسبت به کروناویروس، از شیب کند نزولی این بیماری در استان تهران خبر داد.

محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسات ستاد مقابله با کرونا استان به صورت هفتگی با حضور روسای همه دستگاه های دخیل در موضوع مقابله با کرونا ویروس تشکیل می شود. بی تردید این جلسه یکی از پر اهمیت ترین جلسات استانداری تهران است چراکه با سلامت و جان مردم سر و کار دارد.

وی افزود: شرایط عمومی و شیب نزولی بیماری امیدبخش و مرگ و میر و بستری ها کاهشی است؛ به شکلی که نسبت به هفته قبل نیز شاهد کاهش در آمارها بودیم البته کاهش چشمگیر نیست. لذا باید نسبت به تشدید مراقبت ها و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی اقدام و از هر گونه عادی انگاری پرهیز کنیم.

منصوری ادامه داد: کنترل ها و نظارت ها نباید رها شود. خوشبختانه در سطح استان تهران واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و باید به این نکته توجه کنیم که واکسیناسیون ابتلا افراد به بیماری را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد. لذا تزریق واکسن از اهمیت بسزایی برخوردار است و بر همین اساس از همه شهروندان درخواست می کنیم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استاندار تهران در خصوص موضوع بازگشایی مدارس گفت: از ابتدای آذرماه بازگشایی مدارس انجام خواهد شد و در حال حاضر ۷۲ درصد مدارس استان تهران استانداردهای لازم برای بازگشایی را کسب کرده‌اند و مابقی نیز در تلاش هستند با تامین شاخص های تعیین شده بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند. بی تردید هر مدرسه ای که نتواند به شاخص های مورد نظر برسد نمی تواند فعالیت کند چرا که این موضوع با سلامت دانش آموزان و شهروندان در ارتباط است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در سطح استان تهران ۶۰۰ هزار نفر اتباع قانونی وجود دارد، اظهارکرد: نیمی از این افراد کارت آمایش دارند و نیمی دیگر دارای پاسپورت هستند که همگی در چرخه تزریق واکسن قرار گرفتند اما متاسفانه به همین میزان در استان تهران اتباع غیر مجاز حضور دارند که به دلیل برخی نگرانی ها از جمله طرد از کشور به صورت مناسب نسبت به تزریق واکسن اقدام نمی کنند. بر همین اساس مقرر شد از ستاد ملی مجوزی درخواست کنیم تا حتی اتباع غیر مجاز هم بدون قید و شرط در چرخه واکسینه قرار بگیرند و همچون شهروندان ایرانی خودمان واکسن به آنها تزریق شود تا نگرانی ها کاهش پیدا کند.

استاندار تهران تاکید کرد: ما می توانیم برای این افراد فراخوان بدهیم و اعتماد ایجاد کنیم که برای تزریق واکسن مراجعه کنند اما ابزار تحمیلی برای آنها نداریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیمات جدید برای لغو منع تردد شبانه گفت: تصمیمی جدید برای این موضوع گرفته نشده و نظر اعضای ستاد ملی این است که ممکن است تصمیم لغو این محدودیت منجر به عادی انگاری شود. لذا تصمیم اصلی را به جلسات بعدی موکول کردند.

منصوری در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع آلودگی هوا گفت: کارگروه هوای پاک با حضور وزیر کشور و تمامی دستگاه های مرتبط برگزار شد و جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. باید به این نکته توجه کنیم که موضوع آلودگی هوا در کوتاه مدت حل نمی شود اما می توانیم تدابیری را در کوتاه مدت اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که ضعف محسوب می شود، ضعف در عمل به مصوبات است. بی تردید قانون هوای پاک جامع و فراگیر است. مسئله اول منابع و اعتبارات است که با توجه به شرایط عمومی کشور با محدودیت هایی روبرو هستیم. از سوی دیگر برخی دستگاه ها در این حوزه ترک فعل داشتند که ما بارها اعلام کرده ایم اگر روسای دستگاه ها اقدامات لازم در راستای وظایف خود را انجام ندهند با آنها برخورد خواهیم کرد و اگر لازم باشد به دستگاه قضایی ارجاع خواهیم داد.

استاندار تهران افزود: بسیاری از مجموعه های صنعتی ما در فصل سرما با کمبود گاز مواجه می شوند اما ما مجوزی برای استفاده از مازوت یا نفت سفید نخواهیم داد. از سوی دیگر ترافیک سنگین تهران هم باید توسط دستگاه های بالادستی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم گیری لازم انجام شود. در حال حاضر چهار میلیون خودرو پلاک تهران، چهار میلیون موتور سیکلت و ۵۰۰ هزار خودرو پلاک شهرستان در تهران وجود دارد. لذا باید تصمیمی در سطح کلان کشور اتخاذ شود. خودروهای تولیدی وارد شهر می شوند ولی اسقاط خودروهای فرسوده تقریبا صفر است. لذا نیاز به تصمیم بین دستگاهی در این حوزه وجود دارد تا تعادلی بین عرضه و تقاضا و همچنین ظرفیت های شهر تهران فراهم شود.

منصوری در خصوص بهره گیری از موتورسیکلت های برقی و تولید آن‌ها نیز گفت: سه کارخانه تولید کننده موتورسیکلت در سطح استان تهران داریم که در گام اول مقرر شده ۱۰ درصد از تولید خود را به موتورسیکلت های برقی اختصاص دهند. این موضوع در دستور کار قرار گرفته است البته باید زیرساخت هایی همچون جایگاه تامین برق نیز فراهم شود.

۲۳۵۲۳۳

پست بعدی

زلزله یک بار دیگر هرمزگان را لرزاند

د نوامبر 15 , 2021
ایلنا نوشت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ در مقیاس ریشتر استان هرمزگان – حوالی فین را در ساعت ۱۷:۰۶:۱۱ لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۳ کیلومتری زمین بود. ۲۳۵۲۳۳

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000