نماینده تبریز: ما تصویب کردیم در بودجه امسال ارز 4200تومانی حذف شود اما بعدا به این نتیجه رسیدیم که امکانش وجود ندارد/ این کار یعنی تورم شدید

نماینده تبریز: ما تصویب کردیم در بودجه امسال ارز 4200تومانی حذف شود اما بعدا به این نتیجه رسیدیم که امکانش وجود ندارد/ این کار یعنی تورم شدید

روزنامه کیهان اظهارات یک نماینده مجلس را در مخالفت با حذف ارز 4200تومانی منتشر کرد.

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز گفت: اداره جامعه موضوع پیچیده‌ای است. در بودجه ۱۴۰۰ نیز تصمیم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتیم. اما در پایان به این نتیجه رسیدیم که در شرایط حاضر امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که اقلامی‌که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند از اسفند ۹۶ تا تیرماه ۱۴۰۰ تورم 190درصدی را تجربه کردند اما اقلامی‌که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی نبودند، ۴۳۳ درصد تورم را شاهد بودند. این آمار نشان می‌دهد که علی‌رغم تمام فشارها و مفاسد موجود ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلوگیری از رشد افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی تأثیرگذار بوده است.
فرهنگی افزود: اگر روش‌های جایگزین برای توزیع اقلام پروتئینی برای همه مردم به‌صورت کالا وجود داشته باشد، معقول و منطقی است. اما شوک‌هایی که حذف ارز ‌ترجیحی به جامعه وارد می‌کند، قابل جبران نیست. تا به امروز نه تنها قدم موثری برای حل مشکلات معیشتی مردم برنداشته‌ایم بلکه فشارها بر اقشار آسیب‌پذیر افزایش یافته است. باید به جای شوک درمانی به‌دنبال افزایش ارزش پول ملی باشید.
نماینده مردم تبریز گفت: تلاش کردید که رشد نقدینگی را کنترل کنید و بر فضای حاکم بین مجلس و دولت که مرتب در حال مسابقه‌ای برای افزایش نقدینگی هستند، اثرگذار باشید. حذف ارزترجیحی در این شرایط قطعاً به صلاح نیست و موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

23302

پست بعدی

چرا احزاب فراگیر در کشور تشکیل نشد؟/ حتی تشکل پرقدرتی مثل حزب جمهوری اسلامی باقی نماند

د نوامبر 15 , 2021
روزنامه شرق نوشت:حزب چه نقشی در ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد؟ در یک ساختار انتخاباتی غیرحزبی آیا اصلا می‌توان کارکرد واقعی برای حزب متصور بود؟ چرا اصلاح‌طلبی و اصولگرایی همچنان دو جریان سیاسی مانده‌اند و بدل به دو حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا نشده‌اند؟ جمله‌ای از شهید بهشتی معروف است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000