نظر نماینده مجلس درباره 2 دغدغه مهم معلمان/معلم ها نیاز به وزیری دارند که با چانه زنی بودجه بگیرد

نظر نماینده مجلس درباره 2 دغدغه مهم معلمان/معلم ها نیاز به وزیری دارند که با چانه زنی بودجه بگیرد

ایرنا نوشت: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی موضوع معیشت و آموزش فرهنگیان را دغدغه اصلی آموزش و پرورش خواند و گفت: اولویت نخست ساماندهی و تامین نیروی انسانی است چون در این زمینه فوق‌العاده در کمبود قرار داریم و آمارهای دقیق و واحدی نداریم.

امان قلیچ شادمهر درباره اولویت‌ها و ویژگی‌های وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش برای گرفتن اعتبارات و بودجه به وزیری نیاز دارد که قدرت چانه‌زنی بالایی داشته باشد. تا زمانی وزیری کاربلد در این وزارتخانه بر سرکار نیاید همواره این مشکلات را داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، ساماندهی و سازماندهی را چالش‌های وزارت آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: اولویت نخست ساماندهی و تامین نیروی انسانی است که در این زمینه فوق‌العاده در کمبود قرار داریم و آمارهای دقیق و واحدی نداریم.

شادمهر ادامه داد: آمار واقعی از وضعیت موجود و داده‌ها و اطلاعات در موضوع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. ۲۲ پایگاه داده و اطلاعات مختلف کمبود نیروی انسانی در کشور را تعداد ۱۷۶ هزار، ۲۲۰ هزار و ۴۰۰ هزار نفر نشان می‌دهند. باید داده‌های اطلاعاتی‌ خود را قوی کنیم و به شکل کامل نیازسنجی صورت بگیرد.

ساماندهی و سازماندهی از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش است

نماینده مردم گنبد کاووس (استان گلستان) در مجلس یازدهم، معیشت و آموزش فرهنگیان را دغدغه اصلی آموزش و پرورش دانست و با اشاره به مشکلات پرورشی، کتاب‌ها و محتوای درسی، وضعیت کرونا، مشکلات ارتباطات سیار و بسیاری مسائل دیگر در رابطه با رتبه‌بندی معلمان، گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان آرزوی ۱۰ ساله است. موضوعی که مشخص و شفاف نیست.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رییس‌جمهوری دوشنبه گذشته از معرفی مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مطابق روال مجلس به زودی برنامه‌های پیشنهادی و سوابق کاری و تحصیلی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسعود فیاضی ۴۶ ساله دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار گروه منطق فهم دین در پژوهشکده حکت و دین پژوهی است.

از جمله سوابق او می‌توان به مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسوول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسوول کلان بنیاد آی سی دی ال، رییس هیات مدیره انتشارات مدرسه و معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

رییس جمهوری شهریورماه حسین باغ‌گلی را برای تصدی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که او نتوانست رای لازم را برای این سمت به دست آورد.

23216

پست بعدی

آقایان فکر می‌کنند که مشکل کشور تنها خاتمی، روحانی و هاشمی رفسنجانی بودند/ مشکلات بانکی از زمان احمدی‌نژاد آغاز شد

ش نوامبر 13 , 2021
ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کشور امروز به دست‌انداز تصمیم‌گیری افتاده است و متأسفانه هرچه می‌گذرد این مشکلات عمیق‌تر می‌شود و باید تغییری در روش‌ها و رویکردها صورت گیرد. سید محمود میرلوحی در خصوص بررسی اقدامات صد روزه دولت و وعده‌های انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: واقعیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000