جزییات نجات شبانه دو دختر جوان از مرگ حتمی

جزییات نجات شبانه دو دختر جوان از مرگ حتمی

تسنیم نوشت: سخنگوی آتش‌نشانی تهران از نجات دو خانم جوانی خبر داد که شب گذشته در قله توچال گرفتار شده بودند.

سید جلال ملکی با اعلام خبر نجات دو خانم در ارتفاعات توچال، در تشریح این خبر اظهار کرد: شب گذشته به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که دو خانم به دلیل تغییرات جوی و کولاک در ارتفاعات توچال گرفتار شده‌اند البته ظاهراً موفق شده بودند خود را به جان‌پناه قله توچال برسانند اما با توجه به سرمای بسیار زیاد و عدم داشتن تجهیزات مناسب، بیم این وجود داشت به این افراد آسیب وارد شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با هماهنگی‌های لازم، یک گروه کامل از امداد و نجات ویژه کوهستان سازمان آتش‌نشانی تهران به همراه چند نفر از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و ورزشکاران هیأت کوهنوردی استان تهران در ابتدا به ایستگاه پنج تله‌کابین توچال اعزام شده و در ساعت 22:46 با استفاده از تله‌کابین خود را به ایستگاه هفت تله‌کابین رساندند.

وی تصریح کرد: نفرات با استفاده از یک خودروی برف‌کوب متعقل به مجموعه توچال تا حد ممکن پیشرفته سپس با پای پیاده در سرمایی که شاید به 15 درجه زیر صفر می‌رسید، خود را به قسمت قله و جان‌پناه رساندند.

ملکی افزود: در ساعت 00:17 بامداد امروز، گروه نجات با رسیدن به قسمت جان‌پناه با دو خانم 34 ساله مواجه شدند؛ با وجود سردی زیاد هوا، این دو نفر به دلیل حضور در قسمت جان‌پناه زنده بودند و وضعیت عمومی خوبی داشتند، در نهایت این افراد به ایستگاه هفت تله‌کابین و سپس به ایستگاه یک انتقال یافتند.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این عملیات در ساعت 2:49 بامداد این عملیات به پایان رسید.

47231

پست بعدی

ادعای یک نماینده: دولت تاکنون به درخواست ما پاسخ نداد

ش نوامبر 13 , 2021
فارس نوشت:عضو کمیسیون برنامه گفت: مجلس به دولت پیشنهاد داده‌ چون در ماه‌های پیشرو فقط زمان بررسی بودجه سال 1401 وجود دارد اجرای قانون برنامه ششم توسعه به مدت یکسال تمدید شود تا مجلس با فراق بال در سال آینده قانون بعدی را بررسی کند. جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000