نظر امام جمعه رشت در مورد حذف یارانه و قیمت خودرو/ قیمت کالاهای ضروری مردم را رنج می دهد

نظر امام جمعه رشت در مورد حذف یارانه و قیمت خودرو/ قیمت کالاهای ضروری مردم را رنج می دهد

ایسنا نوشت:امام جمعه رشت، با بیان اینکه وفاق و همدلی بین قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه وفاق و همدلی بین قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور برنامه ریزی داشته باشند.

رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی همه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار کرد: افزایش قیمت کالاهای ضروری مردم را رنج می دهد.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و یک شبه اتفاق نیفتاده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور و رفع مشکلات مردم را آغاز کنند و برنامه ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، توقف روند افزایش قیمت خودرو را یکی از اقدامات مثبت و به موقع دولت دانست و گفت: دولت باید در زمینه کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته، واردات بی رویه کالاهای دارای مشابه داخلی، ویژه خواری، ارز ترجیحی و چند نرخی بودن قیمت ارز و… نیز اصلاحاتی را انجام دهد.

وفاق بین قوای سه گانه به نفع مردم باشد

امام جمعه رشت، عقب ماندگی اقتصادی را موجب کوچک شدن سفره مردم دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات قوا برای بهبود اقتصاد کشور و کاهش رنج های مردم در مقابل تورم و گرانی، افزایش نظارت بر دستگاه های متولی اقتصاد است.؛ متاسفانه عدم توجه لازم و کافی به مقوله نظارت مشکلات اقتصادی فعلی را ایجاد کرده است.

وی در ادامه به وضعیت توزیع یارانه در کشور اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان در توزیع یارانه ها دهک های پایین را در نظر بگیرند تا عدالت نسبی را برای افراد کم درآمد برقرار کنیم. هنوز یارانه ها در مسیر هدفمندی واقعی خودش قرار نگرفته و یکی از اقدامات آنی دولت و مجلس باید ریل گذاری درست برای یارانه ها باشد.

فلاحتی، بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه را در دشمنی های غرب با ایران دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به قدرت ایران اذعان دارند و لذا به دنبال ایران هراسی هستند.

وی جمهوری اسلامی را عامل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه دانست و یادآور شد: امروز کشورهای مسلمان منطقه دل در گرو ایران دارند و همه ملت های آزاده جهان چشم امید به جمهوری اسلامی دوخته اند و حتی در دل آمریکا طرفدار داریم.

امام جمعه رشت، وحدت شیعه و سنی را رویکرد اصلی جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: دشمنان با توطئه های همیشگی خود به دنبال اختلافات مذهبی هستند، اما حمایت از اسلام و مسلمانان خط اصلی نظام ماست و اسلام هراسی و ایران هراسی دشمن راه به جایی نخواهد برد.

216

پست بعدی

انتقاد شدید امام جمعه اصفهان از فضای مجازی/ از ما انتظار نداشته باشند سکوت کنیم

ج نوامبر 12 , 2021
مهر نوشت: امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به کم آبی گفت: آنچه که باید انجام شود مدیریت واحد در حوضه آبریز زاینده رود است. آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند حدود الهی را رعایت کنند، حُسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000