افزایش قیمت لوازم خانگی مورد تایید وزارت صمت نیست

مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: قیمت لوازم خانگی بطور عمومی افزایش نیافته است.


کیوان گردان درارتباط تلفنی با برنامه در انتهای الوند که صبح سه شنبه از شبکه دوم سیما پخش شد عنوان کرد: لوازم خانگی در سطحی دچار تغییرات قیمتی شده که مورد تایید وزارت صمت نبوده است. مورد تایید ما نیست که لوازم خانگی به طور کلی افزایش یافته باشد.


وی ادامه داد: ممکن است در یک واحد صنفی تخلفی باشد اما بطور عمومی قیمت ها بالا نرفته است.
مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت تاکید کرد: با جاهایی که در سطح عرضه افزایش قیمت دارند برخورد می شود اما واحدهای تولیدی قیمت ها را افزایش نداده اند. ممکن است یک فروشگاهی در جایی سو استفاده کرده باشد اما لوازم خانگی در سطح تولید، تغییر قیمتی نداشته است.


گردان درباره ممنوعیت ورود لوازم خانگی ادامه داد: لوازم خانگی از خرداد 97 براساس حمایت از تولید داخل ممنوع شده و 3 سال است واردات ممنوع است و تولید کنندگان داخلی نیز توانستند بازار را تامین کنند و وزارت صمت پیگیر امور هستند.
وی عنوان کرد: ممنوعیت درباره واردات قطعات لوازم خانگی نیست؛ شرکت های تولیدی ما در سطح دنیا با شرکت های دیگر کار می کنند و ما 70 درصد تولیدات را در داخل داریم و برخی مواد اولیه را وارد می کنیم و حتی قطعات اصلی لوازم خانگی را خودمان تولید می کنیم.


مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت گفت: تولید کننده بطور عمده اجناس خود را واگذار می کنند و ما به طور جدی ندیدیم که برای تحویل چندماهه پیش پرداخت گرفته شود. گلایه های آقای مخبر معاون رییس جمهوری نیز از وارد شدن برخی تولیدکنندگان به بخش توزیع بود.


گردان ادامه داد: موجودی انبارها بالاست و موجودی و تیراژ تولید را دنبال می کنیم و تا پایان سال نیز برنامه های مختلفی را دنبال می کنیم تا قیمت لوازم خانگی را کنترل می کنیم. محصولات به اندازه کافی هست و دلگرمی می دهیم که در تامین شبکه نمایش خانگی مشکلی نداریم


وی توضیح داد: سامانه جامع تجارت رصد و پایش تولید کنندگان و عمده فروشان و خرده فروشان را دارد تا احتکار نشود و یک سامانه مدیریتی در سطح وزارت صمت است و حتی صادرات را در این سامانه کنترل خواهیم کرد و با تکمیل این سامانه شاهد نظارت بیشتری خواهیم بود.

پست بعدی

نقدی بر «قهرمان»/ مواجه شدن انسان با آنچه فرهنگ نامش را گناه گذاشته

س نوامبر 9 , 2021
معمولا فرهادی سکانس اول فیلم را بسیار هوشمندانه انتخاب می‌کند می‌توان گفت بعد از شاهکار جدایی نادر از سیمین که در سکانس اول از زاویه نگاه قاضی زن و مرد را می‌بینیم، مرد نگران نسل قبل و زن نگران نسل آینده است، مانند آدم و حوایی که در محضر خداوند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000