آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی پاکستان

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی پاکستان

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند و می‌توانیم علاوه بر مبادلات کالا در سرمایه‌گذاری مشترک نیز فعالیت کنیم، به عنوان مثال می‌توانیم در پاکستان در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کنیم و علاوه بر سرمایه‌گذاری تبادلات بین دو کشور را به تبادلات منطقه‌ای توسعه دهیم.

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه نشست نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان که با حضور مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ایران و پاکستان دو کشور مهم و بزرگ در منطقه هستند که متأسفانه روابط اقتصادی مناسبی ندارند و در جلسه‌ای که امروز با حضور عبدالرزاق داوود داشته‌ایم توافق کردیم که حجم روابط اقتصادی را طی دو سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسانیم.

وی افزود: طی ۳ ماه آینده مشکلات و موانعی که در توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور وجود دارد را برطرف می‌کنیم.

وزیر صمت اظهار کرد: روابط با همسایگان برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد، رئیس جمهور بر تبادلات بین‌المللی به ویژه با کشورهای همسایه تأکید بسیار زیادی دارند.

فاطمی امین بیان کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند و می‌توانیم علاوه بر مبادلات کالا در سرمایه‌گذاری مشترک نیز فعالیت کنیم، به عنوان مثال می‌توانیم در پاکستان در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی سرمایه‌گذاری کنیم و علاوه بر سرمایه‌گذاری تبادلات بین دو کشور را به تبادلات منطقه‌ای توسعه دهیم.

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی پاکستان

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین مانع برای عدم دستیابی به توافق در گذشته اراده بوده است که در حال حاضر این اراده در دو کشور وجود دارد و طی دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی در ایران عملیاتی شود و این نشانه اراده و گسترش روابط بین دو کشور ایران و پاکستان است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: موانع در دو کشور پاکستان و ایران وجود دارد بنابراین توافق کردیم که یک مرکز در ایران و یک مرکز در پاکستان شکل بگیرد تا در سه ماه آینده موانع را بررسی و رفع کنند.

وی تأکید کرد: قبل از اینکه با مشاور نخست وزیر پاکستان مذاکراتی را انجام دهیم با برخی از وزارتخانه‌ها به عنوان مثال جهادکشاورزی که در زمینه تبادلات محصولات کشاورزی دارای موانع در دو کشور است صحبت‌هایی صورت گرفت که وزیر جهاد کشاورزی نیز خواهان رفع موانع کشاورزی شدند.

۲۲۳۲۲۷

پست بعدی

ادیب و شاعر مسیحی که شیفته امام علی(ع) بود

ش نوامبر 6 , 2021
جورج جرداق، ادیب و شاعر مسیحی- لبنانی در جایی گفته است: ای دنیا چه می‌شود اگر تمام نیروهای خود را فشرده‌سازی و در هر زمان مردی چون علی را با خرد و قلب و زبان و ذوالفقارش بیاوری؟ مهر نوشت: عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان به مناسبت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000