صدر: بدون برجام و تصویب FATF نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی سر و سامان بگیرد

صدر: بدون برجام و تصویب FATF نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی سر و سامان بگیرد

اقتصاد نیوز نوشت: سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات برآمده از عدم توافق با طرف‌های برجام و البته بی‌توجهی به مسأله FATF، بیان داشت: کشور در وضعیتی قرار گرفته که تمامی فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی، و البته گزاره‌های اقتصادی داخلی؛ گریزی از تعامل با جهان نداشته باشد. امروز ارز حاصل از صادرات راهی به داخل کشور پیدا نمی‌کند، هرچند اصل صادرات نیز تحت الشعاع مسائلی قرار گرفته که به صورت مستقیم با برجام و FATF مرتبط است.

سیدمحمد صدر سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص آینده احتمالی اقتصاد ایران؛ بدون برجام و توافق با غرب، اظهار داشت: بدون دست‌یابی به توافق «برجام» و تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمی‌توان امید داشت که مشکلات موجود اقتصادی در کشور، سر و سامان بگیرد.

وی تأکید کرد: حتی گره‌های موجود در سیاست خارجی نیز با این دو موضوع مهم مرتبط است و باید دولت سید ابراهیم رئیسی به صورت جدی به این موارد فکر کند.

صدر: بدون برجام و تصویب FATF نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی سر و سامان بگیرد

ارز حاصل از صادرات وارد کشور نمی شود زیرا…

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات برآمده از عدم توافق با طرف‌های برجام و البته بی‌توجهی به مسأله FATF، بیان داشت: کشور در وضعیتی قرار گرفته که تمامی فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی، و البته گزاره‌های اقتصادی داخلی؛ گریزی از تعامل با جهان نداشته باشد.

صدر گفت: امروز ارز حاصل از صادرات راهی به داخل کشور پیدا نمی‌کند، هرچند اصل صادرات نیز تحت الشعاع مسائلی قرار گرفته که به صورت مستقیم با برجام و FATF مرتبط است.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی موجود که برآمده از برخی سیاست‌ها مختلف است، همگی منجر به کاهش کیفیت زندگی مردم شده است.

اهداف بزرگ حاکمیتی بدون نگاه به سیاست خارجی محقق نمی شود

صدر در پاسخ به این پرسش که دولت سیزدهم سخن از یک انقلاب اقتصادی به میان می‌آورد، آیا با روند فعلی و نوع مواجهه با جهان، این هدف بزرگ محقق خواهد شد، اظهار داشت: بنده قصد ندارم از دیدگاه یک اقتصاددان به این سوال نگاه کنم، اما آنچه مسلم است؛ حکمرانی، وابسته به گزاره‌های مختلفی همچون سیاست خارجی، مقولات اجتماعی و فرهنگی و البته مسائل سیاسی و اقتصادی است. به همین دلیل بعید است بدون توجه به مسائل مختلف، امکان رسیدن به یک هدف بزرگ حاکمیتی وجود داشته باشد.

سفرهای استانی پسندیده است اما…

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در خصوص فعالیت دولت سید ابراهیم رئیسی از آغاز تا به امروز، گفت: بدون شک مردمی بودن دولت و پیگیری مشکلات مردم آن هم با سفرهای متعدد استانی امری پسندیده است، اما نیاز امروز کشور، توجه به مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی است که باید رئیس دولت شخصاً برای این موضوعات زمان صرف کند.

23219

پست بعدی

تغییر چهره محسن رضایی در جلسه با رئیسی/ عکس

ش نوامبر 6 , 2021
معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست اقای رئیسی با ظاهری جدید حضور یافت. به گزارش خبرآنلاین، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیسی با تغییراتی در ظاهر خود (رنگ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000