نظر سخنگوی شورای ائتلاف درباره پیام انتخاب درویشیان در دولت رئیسی

نظر سخنگوی شورای ائتلاف درباره پیام انتخاب درویشیان در دولت رئیسی

ایرنا نوشت:سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان به عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری به این معنی است که آیت‌الله رئیسی مصمم است در گلوگاه اول با فساد برخورد کند.

«امیر ابراهیم رسولی» با اشاره به انتصاب حجت الاسلام حسن درویشیان به عنوان «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور» و «نماینده ویژه رئیس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی»، اظهار کرد: این اقدام یک پیام آشکار و واضح دارد و آن اینکه خطی که آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور دنبال می‌کرد، در دولت ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه برخورد با فساد در قوه قضاییه حالتی سلبی و برخورد محور نسبت به جرائم و تخلفات دارد، افزود: باید این انتصاب را به فال نیک گرفت، در واقع رییس جمهوری می‌خواهد با فساد در مبدا و با رویکردی پیشگیرانه رفتار کند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: انتصاب نماینده‌ای به عنوان رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهوری برای هماهنگی، پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی، توسط آیت‌الله رئیسی به این معنا است که شخص رییس جمهوری مصمم است با فساد در گلوگاه اولیه برخورد کند.

 رسولی: رییس جمهوری مصمم است در گلوگاه اول با فساد برخورد کند

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه پیام این انتصاب نگاه جدی و تغییر استراتژیک برخورد با فساد در دولت سیزدهم است، یادآور شد: پیام دیگر این انتصاب شناسایی و ممانعت و پیشگیری از فساد و خشکاندن انگیزه‌های فساد در دولت، قبل از قوه قضاییه است.

رسولی خاطرنشان کرد: با این رویکرد قوه قضاییه با حجمی از پرونده‌های فسادِ دستگاه‌های اجرایی مواجه نخواهد شد، چون در دولت اراده‌ای برای جلوگیری با فساد و پیشگیری از وقوع آن وجود خواهد داشت. امیدوارم با این انتصاب در امر مبارزه با فساد شاهد اقدامات جدید و گام‌های جدیدی باشیم.
وی درباره ارتباط «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و نماینده ویژه رییس جمهوری برای مقابله و پیشگری از فساد در دستگاه‌های اجرایی» با مجلس به عنوان متولی اصلی نظارت بر همه دستگاه‌های اجرایی، گفت: با توجه به ارتباط قبلی که شخص رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان داشتند، این روحیه تعاملی بین قوای اجرایی و تقنینی ادامه پیدا می کند. کما اینکه در دوره‌ای که آقای درویشیان در سازمان بازرسی کل کشور خدمت می‌کرد، روابط و تعاملات خوبی با مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد اصلی نظارت در کشور، داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همه باید در مبارزه با فساد اهتمام به خرج داده و تلاش کنند. بخصوص اینکه دولت در درون خود ابزارهای مختلفی برای پیشگیری، مقابله و برخورد با فساد ابزارهای مختلفی در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: در این زمینه مهمترین اتفاق می تواند این باشد که نماینده ویژه رییس جمهوری و رییس دفتر بازرسی او، اقدام به مدیریت دیگر سازمان های نظارتی در دستگاه‌های اجرایی کند و در دولت در مقوله مبارزه با فساد، یک رهبری و هماهنگ کننده واحد حضور داشته باشد.
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۱۲ آبان، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان را به عنوان «رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور» و نیز «نماینده ویژه رئیس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی» انتخاب کرد.

217

پست بعدی

اعلام قیمت مصوب برنج وارداتی/ عرضه برنج ۱۲۵۰۰ تومانی در بازار

ج نوامبر 5 , 2021
حجت براتعلی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی و با هدف کاهش قیمت برنج وارداتی از سه ماه قبل ۱۵۰ هزار تن برنج با نرخ مصوب آغاز شد که ۱۲۰ هزار تن آن جذب شده و فروش ۳۰ هزار تن دیگر همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000