وعده نماینده رئیس جمهور به مردم روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش

وعده نماینده رئیس جمهور به مردم روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش

ایسنا نوشت: معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری وعده داد: رفع مشکلات روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان قرار گیرد.

سید امیرحسین مدنی در نشست با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کالپوش اظهار کرد: دولت سیزدهم با رای مردم و با تغییری که آنان خواستند روی کار آمده و برای حل مشکلات مردم همه تلاش خود را خواهیم کرد.

وی از دولت رئیسی به عنوان دولتی مردمی نام برد و افزود: حضور در بین مردم اولویت دولت سیزدهم است چرا که مشکلات را می‌توان با دستورات ساده بین دستگاه‌ها رفع کرد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ادامه داد:یکی از تأکیدات ویژه رئیس جمهور در سفر به مناطق محروم و استان‌ها، به همین دلیل است زیرا می‌توان بسیاری از مشکلات را حتی بدون اعتبارات حل کرد. البته این رویه تاکنون رخ نداده اما باید تغییر کند، اینکه یک دولت برود و دولتی بیاید و نظام جدیدی در بخش اداره کشور روی کار بیاید و شرایط را تغییر دهد، یک شبه امکان پذیر نیست اما سعی داریم به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری دولت اضافه کرد: در بخش‌های اعتباری وضعیتی که کشور به آن دچار شده نشأت گرفته از مشکلات و مسائل مرتبط با کسری بودجه است. امسال نیز رقم قابل توجهی از بودجه، کسری است و باید دولت بتواند این کشور را با همه ابعاد و مختصات و مشکلات آن اداره کند.

مدنی با بیان اینکه این موضوعات می‌طلبد که همه کمک کرده و صبر بیشتری داشته باشیم، گفت: امروز اگر به کشور و دولتی که سه ماه است سر کار آمده نگاه کنیم، در می‌یابیم که می‌بایست همکاری داشته و مشکلات را بیان کنیم امروز باید خودمان همت کنیم و از سوی دیگر هم صبر داشته باشیم تا مشکلات یکی یکی برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پروژه جدید تعریف نمی‌کند تصریح کرد: چیزی که دولت رئیسی دنبال می‌کند، اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و حتی‌الامکان می‌کوشد پروژه‌های جدیدی شروع نشود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه قبل از سفرهای استانی کار کارشناسی صورت می‌گیرد افزود: شهرستان‌های مختلف جمع بندی‌هایی را دارند که اولویت‌های مرتبط با هر بخش در آن لحاظ می‌شود تا بتوانیم به تدریج مشکلات را کاهش دهیم.

وعده نماینده رئیس جمهور به مردم روستای رانش‌دیده حسین‌آباد کالپوش

وی با بیان اینکه استانداری سمنان بخش به بخش مشکلات را به دولت ارائه کرده گفت: تلاش دولت بر این است که همه مسائل را بررسی کند اما اینکه بتوانیم در این شرایط به همه مشکلات رسیدگی کنیم، نیازمند منابع اعتباری زیادی است و منابع کشور و توان دولت هم محدود است.

مدنی اضافه کرد: بخش کالپوش دارای چند مسئله بسیار مهم است که باید با فوریت دنبال شود به خصوص موضوع رانش زمین در حسین آباد، که باید مسکن مردم و مسائل مرتبط با شهرک جدید و اتمام آن پیگیری شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کالپوش میامی از مطالبات به‌حق مردم این منطقه است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود اضافه کرد: با توجه به گلایه مندی مردم منطقه از آلودگی برخی معادن، معادن موجود باید برای این منطقه سودمند باشند و اقدامات لازم در این راستا تحقق یابد.

مدنی با بیان اینکه مشکلات درمانی مردم کالپوش باید با جدیت پیگیری شود،افزود: تلاش می‌شود که برنامه‌ریزی لازم در راستای راه اندازی مرکز درمانی شبانه روزی صورت پذیرد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه راه های روستایی در این شهرستان با اختصاص بودجه لازم به زودی زیرسازی و بهسازی خواهد شد به مطالبه مردم در خصوص ناحیه صنعتی کالپوش پرداخت و خاطرنشان کرد: دغدغه احداث و راه‌اندازی ناحیه صنعتی کالپوش با اختصاص زمین به مردم و سرمایه گذاران برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم رفع معضل کم آبی تاکید و تصریح کرد: در حوزه آب شرب مشکلاتی وجود دارد، هماهنگی های لازم با وزارت نیرو و انتقال آب شرب پایدار به روستاهای کالپوش در اولویت خواهد بود.

وی گفت: برای رفع مشکل اصلی مردم در موضوع ناحیه صنعتی و اشتغال با هماهنگی بنیاد برکت و تبصره ۱۶، بودجه مناسبی به شهرستان میامی اختصاص داده خواهد شد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردمی که ارتباط به بودجه ندارد با هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری بررسی و حل می شود افزود: ظرف یکی دو هفته آینده جلسه‌ای در تهران با حضور دهیار حسین آباد، فرماندار میامی و نماینده بنیاد مسکن و وزارت نیرو برگزار و مشکل روستای حسین آباد کالپوش در تهران بررسی می‌شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم تا رسیدگی به این منطقه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان لحاظ شود چرا که سه سال است که مردم با مسکن‌های تخریب شده روبرو هستند و باید مشکلات شأن رسیدگی شود.

23219

پست بعدی

بازیگر و کارگردان «افرا»، امشب به سریالیست خواهند آمد

پ نوامبر 4 , 2021
پژمان بازغی (بازیگر) و بهرنگ توفیقی (کارگردان)، مهمانان امشب «سریالیست» هستند که در این برنامه، از سریال «افرا» خواهند گفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «سریالیست»، امشب (پنجشنبه ۱۳ آبان)، میزبان کارگردان و بازیگر سریال «افرا» است و سیدجواد هاشمی نیز پرونده سریال‌های دانش‌آموزی را در برنامه باز می‌کند. پژمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000