واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به اقدام سپاه در دریای عمان/ آمریکا، ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش کرد

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به اقدام سپاه در دریای عمان/ آمریکا، ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش کرد

برنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در مورد اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست آمریکا در آب‌های دریای عمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه خلیج فارس را عاری از تنش‌های نظامی می خواهد ولی آمریکایی‌ها ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش می کنند.

«فداحسین مالکی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست آمریکا در آب‌های دریای عمان گفت: آمریکایی‌ها بعد از مواجهه با شکست‌های پی در پی در فروش نفت ایران و بعد از اینکه نتوانستند، اقتصاد ایران را در قالب تحریم‌هایی که داشتند کنترل کنند به هر دری می‌زدند تا به نوعی برای فروش نفت ایران مانع ایجاد کنند غافل از اینکه ایران با توجه به روابطی که با کشورهای مختلف و بنگاه‌های اقتصادی مختلف‌ در دنیا دارد به راحتی کار خود را انجام می‌دهد و همه این موارد در جهت انزوای سیاسی آمریکا خواهد بود.

او افزود: به طور طبیعی کشورهای منطقه نیز به این مسئله پی می‌برند. نکته دیگر این است که آمریکایی‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی از حضور آنها در خلیج فارس و دریای عمان و حوزه استحفاظی ایران عصبانی و ناراحت است و هر چندگاهی یک بار تیری به تاریکی می‌زنند ولی همیشه به هدف نمی‌خورد و این بار نیز تیرشان به سنگ خورد. آمریکا باید بداند حافظ حریم خلیج فارس و دریای عمان، جمهوری اسلامی است و کشورهای کوچک منطقه نیز باید به این واقعیت واقف باشند که جمهوری اسلامی ایران حریم هوایی و دریایی منطقه را رصد می‌کند و به نفع آنهاست که به جای وصل شدن به آمریکایی‌ها و چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها برای حضور در خلیج فارس به منافع و کشورهای منطقه توجه کنند چون حضور بیگانه در منطقه به ضرر خود آنها تمام می‌شود.

مالکی در پایان گفت: دزدی برای کشوری که مدعی است نهایت قرار گرفتن در انزوای سیاسی و اقتصادی است و این وضعیت آمریکا را می‌رساند. از این رو این موضوع نقش موثر سپاه و نیروهای مسلح ما در حفظ آب‌های سرزمینی و خلیج فارس را می‌رساند. جمهوری اسلامی ایران همیشه خلیج فارس را عاری از تنش‌های نظامی می‌خواهد ولی آمریکایی‌ها ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش می‌کنند.

23219

پست بعدی

تازه‌ترین تصاویرِ فصل تازه سریالِ «سرقت پول» منتشر شد

پ نوامبر 4 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نتفلیکس، تصاویر و تریلر جدید از بخش دوم فصل تازه سریال «سرقت پول» را منتشر کرد. پلتفرم اینترنتی پخش فیلم و سریال نتفلیکس، تریلر رسمی فصل پنجم از سریال اسپانیایی و پرطرفدار «سرقت پول» را منتشر کرد که در تاریخ ۳ دسامبر به صورت جهانی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000