تذکر رهبر انقلاب به مجلس بخاطر گزارش کدام کمیسیون بوده است؟

تذکر رهبر انقلاب به مجلس بخاطر گزارش کدام کمیسیون بوده است؟

ایلنا نوشت: شنیده‌ها در مورد مطرح شدن نام برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس حکایت از آن دارد که این تذکر رهبری مربوط به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بورسیه‌ها بوده است.

در ابتدای جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از هامش‌ رهبر انقلاب بر نامه‌ای که در آن درخصوص گزارش مبنی یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه، اعتراض شده است، خبر داد و گفت که ایشان مرقوم فرموده‌اند: «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود».

با اعلام این خبر توسط رئیس مجلس و با توجه به تعدد گزارشاتی که نمایندگان درخصوص عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم مطرح کرده‌اند بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی پیرامون اینکه کدام گزارش مدنظر مقام معظم رهبری بوده، جریان دارد.

اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این گزارش، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص پرونده بورسیه‌ها است که طی آن اسامی ۸ تن از اعضای دولت یازدهم و دوازدهم از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول وی در میان اسامی مشاهده می‌شود.

بر این اساس و با توجه به حاشیه‌ مرقوم شده توسط رهبر معظم انقلاب اقدام کمیسیون اصل ۹۰ در اعلام اسامی ۸ تن از مقامات و مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان متخلف به صورت علنی و رسانه‌ای نادرست و باید جبران شود.

حال باید منتظر بود و دید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به ویژه رئیس و سخنگوی آن چه اقدامی درخصوص «جبران» مدنظر رهبری انجام خواهند داد.

اسامی این ۸ نفر به شرح ذیل است:

۱. آقای حسن روحانی در سمت رئیس جمهور وقت

۲. آقای اسحاق جهانگیری در سمت معاون اول وقت رئیس جمهور

۳. آقای مجتبی صدیقی در سمت رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم

۴. آقای رضا فرجی دانا در سمت وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری

۵. آقای محمد فرهادی در سمت وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری

۶. آقای محمدعلی نجفی در سمت سرپرست وقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۷. آقای منصور غلامی در سمت وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری

۸. آقای محمدرضا رضوان طلب در سمت رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

23217

پست بعدی

رییس‌ سازمان سینمایی: صفر تا صد «وی‌اودی‌»‌ها باید به ارشاد برگردد

چ نوامبر 3 , 2021
محمد خزاعی با اشاره به مغایرت ماموریت ساترا با سایر ماموریت‌های سازمان صداوسیما اعلام کرد که صفر تا صد جریان «وی‌اودی‌»ها باید به وزارت ارشاد برگردد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی گفت: مصوبه واگذاری نمایش های خانگی و پلتفرم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000