انتقاد صریح یک اصلاح طلب از انتصابات فامیلی/ در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشید تا پست مهم بگیرید

انتقاد صریح یک اصلاح طلب از انتصابات فامیلی/ در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشید تا پست مهم بگیرید

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت که در این دوره و با وجود یکدستی قوا فامیل بازی در مناسبات بسیار پررنگ شده و امروز این جوک در جامعه رواج یافته است که یا باید فرزند و یا داماد سیاسیون باشید که پست مهم به شما داده شود.

محمدعلی نمازی ، درباره روند خویشاوندسالاری در میان جریان اصولگرایی بعد از یکدست شدن قوا، آن هم درحالی که این جریان خانواده هاشمی و روحانی و سایر مسئولان را مورد شماتت قرار می‌دادند که چرا از اقوام خودشان در سمت‌های استفاده می‌کنند، گفت: مشاهده می‌کنیم امروز شعارها و وعده‌هایی که جناب آقای رئیسی در انتخابات دادند تحقق پیدا نکرده است و یا معکوس آن گفته‌ها رخ داده از جمله همین خویشاوندسالاری‌ها که ریشه‌ در عدم شایسته‌سالاری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در کشور هنگامی که شایسته‌سالاری نباشد افرادی روی کار می‌آیند که بتوانند رابطه بهتری با کسی که در رأس کار است، برقرار کنند.

وی تاکید کرد: هنگامی که موضوع ضابطه‌مندی و شایسته‌سالاری کنار می‌رود و رابطه جای آن‌ها را می‌گیرد، فامیل‌ها، شریک‌ها، هم جناحی‌ها و هم‌بندی‌ها روی کار می‌آیند و دیگر شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود.

امروز در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشید تا پست مهم به شما داده شود/ خویشاوندسالاری جای خود را به شایسته‌سالاری داده است

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: ریشه شایسته‌سالاری اصل دموکراتیک و جمهوری بودن نظام است که فقدان این عدم شایسته‌سالاری است. بی‌شک بدون وجود این فاکتور،چرخش و گردش قدرت و مدیریت با خواست،اراده و رأی مردم صورت نمی‌گیرد و عوامل دیگری در انتخابات وارد می‌شوند که این امر باعث می‌شود انتخابات از آن هویت اصلی خودش که چرخش قدرت با خواست و اراده مردم است، خارج شود.

وی یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری تمام کاندیداهایی که احتمال داده می‌شد که می‌توانند رقیب آقای رئیسی باشند طوری شد که یا ثبت نام نکردند و یا اگر هم ثبت نام کردند همه رد صلاحیت شدند و چند نفر که همراه ایشان بودند و ۲ نفر دیگر هم هیچ احتمال رأی‌آوری نداشتند باقی ماندند که مشخص بود انتخاب آقای رئیسی با مشارکت ۲۰ درصد به بالا قطعی است.

نمازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به قانون اساسی خودمان و اصل ۵۶ بازنگردیم و بعد جمهوریت نظام را تحکیم و تقویت نکنیم چنین اقداماتی وجود دارد.

وی ادامه داد:زمانی هستند افرادی که ممکن است یک مقداری رابطه در انتصاب‌شان وجود داشته باشداما ادعایی ندارند ولی این جمعی که امروز در رأس قوه مجریه قرار گرفتند شعار و ادعاشان این است که ما می‌خواهیم از رابطه بازی جلوگیری کنیم و از ارجحیت رابطه بر ضابطه بپرهیزیم و اتفاقا مشاهده می‌کنیم بالعکس عمل می‌کنند یعنی ضابطه تحت الشعاع رابطه قرار گرفته است و فامیل‌بازی بسیار پررنگ شده است برای همین اساس است که امروز در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشی که پست مهم داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اقداماتی که این روزها مشاهده می‌کنیم خلف وعده است، چرا که نمی‌توانیم وعده‌ای به مردم بدهیم و برخلاف آن عمل کنیم آقای رئیسی و وزرا و همکارانش دچار خلف وعده هستند و از شایسته‌سالاری فاصله گرفته‌اند و آن چیزی که مردم مشاهده می‌کنند و درباره‌اش سخن می‌گویند این است که رابطه بر ظابطه اولویت پیدا کرده است.

وی درباره این‌که این دست اقدامات(خویشاوندسالاری) چه تاثیری بر اعتماد عمومی جامعه به دولت و حاکمیت می‌گذارد، گفت: قبل از این که این دولت بر سر کار بیاید مقام معظم رهبری فرمودند که به اعتماد بین دولت و ملت آسیب وارد شده و باید احیا شود و یکی از پیش زمینه‌هایی که آقای رئیسی به میدان آمدند و این انتخابات برگزار شد این بود که اعتماد بین دولت و ملت احیا شود.

نمازی ادامه داد: با برخی از رفتارها اعتماد بین دولت و ملت قطعا آسیب می‌بیند و آن اعتمادی که باقی مانده است از بین می‌رود. معتقدم از زمانی که آقای رئیسی آمده اعتماد ملت به دولت بدتر شده است و در ادامه‌اش بدتر خواهد شد و آسیب‌هایی به کشور وارد می‌کند، به طور مثال اگر کشور در یک شرایط سختی قرار بگیرد و از مردم کمک بخواهند آنان توجهی به این درخواست نمی‌کنند؛ چراکه باور ندارند و این رفتار جامعه نتیجه‌اش آسیب به کشور و نظام وارد خواهد کرد.

23217

پست بعدی

۶۵۰ مستند، متقاضی حضور در جشنواره سینماحقیقت شدند

س نوامبر 2 , 2021
۱۰۴ فیلم مستند بلند، ۱۷۸ اثر نیمه بلند و ۳۶۸ مستند کوتاه، متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شده‌اند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۶۵۰ اثر کوتاه، بلند و نیمه ‌بلند، متقاضی حضور در بخش مسابقه ملیِ پانزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینماحقیقت)، شدند. بر اساس اعلامِ روابط عمومیِ مرکز گسترش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000