استقبال یک چهره اصلاح طلب از موفقیت دولت رییسی/ نسخه شفابخش اصولگرایان چیست؟

استقبال یک چهره اصلاح طلب از موفقیت دولت رییسی/ نسخه شفابخش اصولگرایان چیست؟

قرن نو نوشت: یک عضو شاخص در حزب اتحاد ملت با انتقاد شدید از برخوردهای حذفی موجود در کشور گفت: مفهوم انتخابات در کشور از بین رفته و دل بستن صرف به صندوق‌های رأی دیگر کارکرد خود را از دست داده است.

آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت در خصوص نوع مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت رئیسی، اظهار داشت: طبعا هر دولتی برای آنکه بتواند برنامه های خود را اجرایی کند، نیاز به بررسی و تحلیل شرایط موجود دارد و حداقل در سال اول باید به دولت جدید مجال داد.

وی افزود: این مسئله به معنی نقد جدی به روند انتخابات و نظارت استصوابی نیست که در جای خود باید به آن پرداخت.

​​​​​اصولگرایان بهانه‌ای برای کار نکردن ندارند

این سیاستمدار اصلاح طلب با طرح این موضوع که بهانه‌ای از سوی اصولگرایان برای کار نکردن وجود ندارد، بیان داشت: با توجه به یکدست شدن حاکمیت و اینکه همه نهادهای انتخابی و انتصابی از یک جریان سیاسی هستند، آنچه که برآیند عملکرد حاکمیت در ایران است، منتسب به یک جریان سیاسی است و طبعا بهانه‌ای برای توجیه ناتوانی وجود ندارد.

منصوری تصریح کرد: باید دید نسخه شفابخش این حاکمیت یکدست برای حل مشکلات امروز ایران چیست؟ هرچند ناگفته پیداست که تا مدتی می‌شود مشکلات را به گردن دولت یا دولت‌های گذشته انداخت، اما این مسئله هم تاریخ مصرفی دارد و بعد از مدتی باید به این سؤال پاسخ دهند؛ حالا که صدر تا ذیل حاکمیت در اختیار ایشان است، برای حل مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی ایران چه اقدامی صورت می‌دهند تا اندکی از رنج مردم ایران کاسته شود.

از موفقیت دولت رئیسی خوشحال می‌شویم

قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: ما از هر اقدامی از سوی دولت فعلی که موجب کاهش آلام شهروندان ایران بشود استقبال می‌کنیم.

سخنگوی جبهه اصلاحات در مواجهه با این پرسش که آیا احتمال دارد اصلاح‌طلبان در دوران فعلی دچار انزوای سیاسی شوند، ابراز داشت: اصلاح‌طلبان با تکیه بر دیدگاه و رویکرد برگرفته از گفتمان ذاتی خود، به سیاست‌ورزی ادامه خواهند داد. قطعا به میزانی که اصلاح‌طلبان خود را به مطالبات مردم نزدیکتر کنند، می توانند منشا اثر بیشتری در سیاستگذاری ها و اصلاح شیوه های حکمرانی در کشور باشند.

استقبال یک چهره اصلاح طلب از موفقیت دولت رییسی/ نسخه شفابخش اصولگرایان چیست؟

مطالبه‌گری در ذات جریان اصلاحات است

منصوری افزود: این کنش اصلاح‌طلبان از یک سو به معنی داشتن اطلاع و آگاهی و شناخت لازم از این مطالبات است و از سوی دیگر داشتن برنامه برای تامین و تحقق این مطالبات است که باید بتوانند برنامه ها و راهکارهای لازم و مناسب را در کنار طرح مطالبات نیز ارائه کنند.

وی در خصوص موانع پیش‌رو در جهت تحقق خواسته‌های اصلاح‌طلبان، بیان داشت: مهم‌ترین مسئله؛ خلاهای موجود در توسعه در کشور است. متاسفانه در برابر توسعه همه جانبه «سیاسی»، «فرهنگی»، «اقتصادی»، «اجتماعی» و البته؛ «دمکراتیک» و «عادلانه» در کشور مقاومت جدی وجود دارد و اصلاح طلبان باید بتوانند از طریق حضور به موقع در عرصه عمومی کشور و تقویت پایگاه‌های اجتماعی خود، این خلا را برطرف کنند.

منصوری تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید موانع پیش روی را شناسایی و صریح و شفاف در باره آنها با حاکمیت ومردم گفتگو کنند.

تمرکز صرف بر روی انتخابات آسیب‌زا است

این سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت: من قبلا هم گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم، مبنای گفتگوی اصلاح طلبان با حاکمیت و مردم نباید «انتخابات محور» باشد، بلکه باید نقد شیوه‌های حکمرانی با حاکمیت و توجه به مطالبات همه ایرانیان باشد. اگر این امر محقق شد؛ پرداختن به انتخابات تنها ذیل این راهبرد معنا پیدا می‌کند.

منصوری در پایان گفت: سیاست‌ورزی «انتخابات محور» با وجود این سطح از نظارت استصوابی و رویکرد حذفی شورای نگهبان، و از معنا و مفهوم تهی شدن انتخابات؛ در سال ۹۶ به نقطه پایانی خود رسید.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

واکنش تند پزشکیان به تندروی ها علیه آیت الله صافی/ آتش به اختیار ها دامن‌گیر همه خواهند شد

د نوامبر 1 , 2021
ایلنا نوشت: پزشکیان گفت که ما ادعای مسلمانی می‌کنیم بعد اجازه نمی‌دهیم که یک مرجع هم حرف خود را بزند و می‌خواهیم جوی درست کنیم که نتواند حرف بزند. مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در خصوص جسارت اخیر به ساحت آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000