غوغا برای سخنانی که قبلا هم بارها بیان شده است/ پشت پرده اهانت به مرجع تقلید چیست؟

 غوغا برای سخنانی که قبلا هم بارها بیان شده است/ پشت پرده اهانت به مرجع تقلید چیست؟

توصیه‌های اخیر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی این روزها سبب عصبانیت و واکنش تند برخی محافل و رسانه‌ها شده که ایشان در سالهای گذشته مشابه همین توصیه‌ها را به مسئولان پیشین نیز بیان کرده‌اند.

رسول سلیمی – خیر عمومی، تلاش برای برجسته‌سازی مشکلات مردم و مطالبه‌گری برای ارتقای وضع معیشتی و اقتصادی جامعه از ویژگی‌های برجسته کنشگری عمومی آیت‌الله صافی گلپایگانی در طی سالهای حیات ایشان بوده و از همین رو، بررسی محتوای بیانات ایشان در دیدار با مقامات و نخبگان سه قوه نشان می دهد توصیه های معظم له در ۱۰ سال گذشته بر محور حل مشکلات اقتصادی مردم، عقلانیت و منطق در تصمیم سازی،صلح مهربانی با کشورهای جهان و توسعه روابط سازنده با دیگر کشورها صورتبندی شده است.

کنشگری آیت الله صافی گلپایگانی درباره وضعیت مسلمانان جهان و ضرورت عزت و وحدت بین آنها نیز همواره برجسته بوده است. اعزام نمایندگان ایشان به افغانستان بعد از حملات تروریستی به شیعیان در اردیبهشت ماه سال جاری و محکومیت کشتار مسلمانان چینی نشان از توجه ایشان به حقوق و عزت مسلمانان در تمامی کشورها بوده است.

اگرچه در هفته های گذشته سخنان آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با رئیس مجلس مورد انتقاد جریان رسانه ای یک از جناح‌های سیاسی کشور قرار گرفته است اما چنانکه در ادامه خواهد آمد، بیان این دست مواضع مختص امروز نیست و پیش از این نیز بارها از سوی این مرجع تقلید مورد تاکید قرار گرفته است. آنچه در جدول ذیل خواهد آمد، توصیه‌های آیت‌الله صافی در دیدار مسئولان دولت‌های پیشین در زمینه توسعه روابط سازنده با جهان و اهمیت دیپلماسی است.

سخنرانی ها و دیدارهای آیت الله صافی گلپایگانی

تاریخ

دیدارکنندگان

خلاصه توصیه ها و سخنان

۱۰/۱۱/۱۳۹۲

دیدار با معاون اول رییس جمهورمهندس جهانگیری

ما باید معقولانه حرکت کنیم تا هم بتوانیم بخوبی در کنار دیگر ملت‌های جهان زندگی کنیم و هم بر مشکلات جامعه خود فائق آییم. ما باید بدانیم که با هر جمعیتی چگونه سخن بگوییم و آنگاه در مسیر تعامل موفق خواهیم بود.

۶/۱۲/۱۳۹۳

دیدار با دکتر روحانی رئیس جمهور یازدهم

توجه به سیاست خارجی حائز اهمیت است و نباید فقط یک یا چند کشور موضوع سیاست خارجی ما باشد. بلکه باید به رابطه سازنده با دیگر کشورها توجه شود.ایشان اصلاح روابط، حل برخی مسایل و توسعه رابطه با کشورهای اسلامی را مورد تاکید قرار داده و در خصوص تهدیدات گروه‌های تروریستی افزودند: زمینه‌های شکل گیری گروههای متحجر و تروریستی مثل داعش را نباید در مبارزه با آنان نادیده گرفت.

۳۱/۲/۱۳۹۵

دیدار با دکتر روحانی رئیس جمهور یازدهم

توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم است و باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

۲۳/۱۲/۱۳۹۷

دیدار با رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت

سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران، باید ارتباط با جهان بخصوص کشورهای منطقه با حفظ عزّت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزّت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.

۷/۶/۱۳۹۸

دیدار با معاون ریاست جمهور جناب آقای نهاوندیان

رابطه‌ی با کشورهای دیگر با حفظ عزّت و شرافت کشور و نظام اسلامی، بسیار اهمیت دارد به خصوص با کشورهای منطقه و جهان اسلام، که ارتباط با آنها، لازم و ضروری است. امیدوارم در این دو سال باقی‌مانده خدمت، دولت بتواند کارهای بسیار مفیدی برای مملکت و رفاه و آسایش مردم و نیز خدمت به جهان اسلام بردارد، و این سرمایه خوب و ماندگاری برای دولت باشد.

۲۷/۱۲/۱۳۹۷

دیدار با وزیر امور خارجه جناب دکترظریف

اینجانب همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزّت و منافع خود داشته باشیم، بلکه می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم. با کشورهایی، مانند مصر، مراکش و اردن که مردم آن دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند، باید رابطه قوی داشته باشیم. آنچه در سیاست داخلی حائز اهمیت است سیاست معقولانه می‌باشد که در سایه منطق و تدبیر و درایت می‌توانیم عزّت کشور اسلامی ایران را در جهان بیشتر کنیم. وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است. مردم شریف و نجیب ما، امروز با مشکلات زیادی روبرو هستند که به نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع نمود. وظیفه مسئولان در این باره بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.

2323

پست بعدی

«تعهد حسن» از ترکیه به اسکار می‌رود

د نوامبر 1 , 2021
ایسنا نوشت: «تعهد حسن» ساخته جدید «سمیح کاپلان اوغلو» به عنوان نماینده سینمای ترکیه در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد. کمیته اسکار سینمای ترکیه در نهایت فیلم «تعهد حسن» ساخته کارگردان شناخته‌شه سینمای ترکیه را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000