انتقاد تند یک نماینده مجلس از وضعیت کارگران در کشور/قانون شوراهای اسلامی کار باید تغییر کند

انتقاد تند یک نماینده مجلس از وضعیت کارگران در کشور/قانون شوراهای اسلامی کار باید تغییر کند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس به وضعیت کارگران در کشور انتقاد کرد.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یک شنبه ۹ آبان ماه و در روند بررسی اظهار کرد: اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار هم اکنون در حال بررسی است.

او ادامه داد: مبنای قانون شوراهای اسلامی کار اصل ۱۰۴ قانون اساسی است و اصل ۱۰۴ این حق را به کارگران، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها داده تا این افراد بتوانند یک تشکل صنفی داشته باشند. شوراهای اسلامی کار پل ارتباطی بین کارگر و کارفرما هستند.

صباغیان گفت: متاسفانه شاهدیم که تشکل‌های کارگری خیلی قدرت ندارند و ضعیف هستند. کارگران به راحتی اخراج می‌شوند و حقوق آن‌ها چندین ماه پرداخت نمی‌شود. اگر کارگر از حق خودش دفاع کند و در شورای کارگری هم باشد باز هم سریعا اخراج می‌شود. باید قانونی تصویب کنیم که از کارگر حمایت شود یکی از شاخص‌های عدالت وجود تشکل‌های کارگری است و حتی کشورهای پیشرفته بیشترین اهمیت را به این شوراها می‌دهند. در واقع شوراهای کارگری پشت و پناهی ندارند.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس خاطر نشان کرد: قانون شوراهای اسلامی نیاز به اصلاح دارد. در شورای کارگری یک نفر از کارفرما وجود دارد و کارگری که زیر دست کارفرما است با هم در جلسه هستند. حق انحلال شوراهای کارگری با کمک کارفرما مشکل دیگر است. کارگران و این شوراها نمی‌توانند از حق کارگر دفاع کنند. چند اصلاحیه داده ایم که حداقل حقوق کارگران استیفا می‌شود و انحلال شوراها به این صورت نخواهد بود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس توضیح داد: چند بند این قانون را باید اصلاح کنیم که با این اقدامات اخراج بسیاری از کارگران استیفا خواهد شد. این چد موضوع تقاضا و خواسته کارگران است. همه کارگران می‌خواهد جوری از حقوق خودشان دفاع کنند. اگر شوراهای کارگری قدرت داشته باشند شاهد خواهیم بود که فشار کاری آن‌ها کمتر خواهد شد.

صباغیان ادامه داد: چند اصلاح در این قانون باید انجام شود و خیلی هم مشکل نیست که در راستای دفاع از حقوق کارگران است.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

«اسب قاتلین» در پردیس تئاتر شهرزاد

ی اکتبر 31 , 2021
نمایش «اسب قاتلین» با کارگردانی زهرا کتیرایی، داستان شورشیان در حال غارت در یک روستا را روایت می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تئاتر «اسب قاتلین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی زهرا کتیرایی، از ۱۲ آبان، به مدت ۱۵ شب، ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد، میزبان علاقه‌مندان خواهد شد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000