توصیه مهم عضو جامعه روحانیت مبارز به مقامات دولتی درباره نحوه سفر به قم

توصیه مهم عضو جامعه روحانیت مبارز به مقامات دولتی درباره نحوه سفر به قم

ایلنا نوشت:یک عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مراجع خواسته‌ها و مطالبات مردم را به مسئولین می‌گویند و آن‌ها هم هنگامی که این حرف‌ها را شنیدند، به مقداری که ممکن است به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، درباره این‌که چرا جریانی در کشور می‌خواهد مرجعیت و روحانیت بدون چون و چرا از آن‌ها تبعیت کند و هنگامی که سخن از درد مردم و شرایط می‌کند مورد توهین قرار می‌گیرد، مانند توهین به آیت‌الله صافی گلپایگانی که در دیدار با رئیس مجلس بیان کردند «گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است»، گفت: ابتدا در رابطه با سفر مسئولین و مقامات به استان قم و دیدار با مراجع باید خطاب به این مقامات عرض کنم هنگامی که به قم می‌روند تنها با مراجع برزگوار دیدار نکنند بلکه با مسئولین حوزه هم دیدار داشته باشند؛ چراکه حوزه مدیریت دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه با اساتید برجسته است و مسئولین باید با آن‌هم دیداری داشته باشند، زیرا بالاخره طلبه.ها برای خودشان هویت و شخصیتی دارند و دوست دارند که یک مقام مسئول حرف‌های آن‌ها را هم بشنود و حرف‌ها یک بُعدی و کلیشه‌ای نباشد و با هویت حوزه مطابقت داشته باشند. بنابراین لازم است مقام‌ها و مسئولان با اساتید و طلبه‌ها دیدار داشته باشند تا حرف‌های بیشتر، کامل‌تر و جامع‌تر را بشنوند.

مراجع باید مطالبات مردم را به مسئولان بگویند/ مشکلات مردم با تعریف و تمجید مسئولان از یکدیگر حل نمی‌شود

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور گفت: مبحث مهم دیگری که این روزها مطرح می‌شود مسئله معیشت ممکلت است؛امروز مردم برای مشکلات اقتصادی به مراجع مراجعه می‌کنند، به طلاب نامه ‌می‌نویسند و در آن درباره مشکل داشتن در پرداخت اجاره بها و امورات روزمره می‌گویند و یا در رفت و آمد به خانه مراجع از معضلاتی که بیماری کرونا که یک به معنای واقعی یک بلا است و جامعه ما را گرفته است و پیامدهای منفی هم با خود به همراه دارد، صحبت می‌کنند این‌که نمی‌توانند یک نسخه را تهیه کنند و یا توان بستری بیمار خودشان را در بیمارستان ندارند. طبیعی است مراجع هم هنگامی درددل و خواسته‌های مردم را می‌شنوند ، یک مقام و مسئولی را می‌بینند و می‌گویند آقا به داد حرف‌ها و مشکلات مردم برسید.

اکرمی تاکید کرد: مراجع خواسته‌ها و مطالبات مردم را به مسئولان می‌گویند و آن‌ها هم هنگامی که این حرف‌ها را شنیدند، به مقداری که ممکن است به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و قوه قضائیه جدید در حال حاضر خوشبختانه با هم همراه هستند و می‌خواهند به یکدیگر کمک کنند که به اعتقاد من این‌کار خوب است چراکه قوا هرچقدر با هم نشست و برخاست داشته باشند و حرف‌های مردم را بهتر و جامع‌تر بشنوند، کارها را به نفع شایسته‌تری انجام می‌دهند.

اکرمی با اشاره به این‌که رضایت مردم بسیار مهم است، گفت: به طور مثال خانم و یا آقایی سبد به دست به میدان تره بار و تهیه مرغ و تخم مرغ می‌رود؛ اگر مشاهده کند قیمت‌ها تکان نخورده است، آرامش دارد اما اگر ببیند قیمت‌ها گران‌تر شده است ناراحت می‌شوند و ابراز گله می‌کنند که همین ابراز گلایه می‌تواند موجب شود اعتماد از بین برود و خدشه‌دار شود.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم افکارسنجی کنیم این دولت، مجلس و قوه قضائیه بهتر و بیشتر کار می‌کند باید مراجعه کنیم به مراکزی همچون بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها، دادگستری‌ها و بازار اگر مردم با علاقه و محبت پاسخ دادند، مشخص می‌شود اعتماد عمومی جلب شده است اما اگر کسی جواب نداد معلوم است که مشکلات همچنان به قوت خودشان باقی هستند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: هنگامی که ما قصه مرغ و تخم مرغ، برنج و مواد اولیه روزانه را حل نکنیم تعریف و تمجید خالی مسئولان از یکدیگر که نتیجه نمی‌دهد و مشکلات مردم را حل نمی‌کند! باید میزگردهایی توسط نخبگان، دانشگاهیان، سیاسیون و علما گذاشته شود و در آن حرف‌های مردم مطرح و برای‌شان راه حلی پیدا کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه حل‌ها چه بخواهیم و چه نخواهیم قصه مصرف است، سال گذشته در کشور ما ۲۶ تا ۳۶ میلیون تن مواد غذایی دور ریخته شده که این رقم بسیاری بالایی است، از همین رو باید بگوییم مردم درست و خوب مصرف کنند و نگذارند مواد غذایی دور ریخته شود و یا در مورد کالای قاچاق باید قانع شوند که خریداری نکنند. بنابراین برای برون رفت از این شرایط باید دست به دست هم بدهیم تا برای کشور و مردم سودمند و مفید باشیم.

23217

پست بعدی

دفاع تمام قد نماینده مجلس از آیت الله صافی گلپایگانی/ ایشان آیت الله سیستانی ایران است

ی اکتبر 31 , 2021
ایسنا نوشت:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره روابط بین‌الملل حرف دل مردم است. محمود احمدی بیغش نماینده شازند در صفحه توییتر خود نوشت: « حضرت آیت الله صافی؛ سخنان حکیمانه شما در باب روابط بین المللی حرف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000