واکنش تند فاضل میبدی به توهین علیه آیت الله صافی گلپایگانی/ عده‌ای سعی دارند استقلال حوزه علمیه را از بین ببرند

واکنش تند فاضل میبدی به توهین علیه آیت الله صافی گلپایگانی/ عده‌ای سعی دارند استقلال حوزه علمیه را از بین ببرند

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت که آیت‌الله صافی گلپایگانی مواضع مترقی به نفع نظام و ملت گرفتند مبنی بر این که بنشینید مشکل مردم را حل کنید. توجه داشته باشید یک عالم و مرجع دینی باید به فکر حل مشکل مردم باشد، اگر بخواهد در حوزه فقط بنشیند و درس بدهد فایده ندارد.

محمدتقی فاضل میبدی، درباره این‌که چرا جریانی در کشور می‌خواهد مرجعیت و روحانیت بدون چون و چرا از آن‌ها تبعیت کند و هنگامی که سخن از درد مردم و شرایط می‌کند مورد توهین قرار می‌گیرد، مانند توهین به آیت الله صافی گلپایگانی که در دیدار با رئیس مجلس بیان کردند « گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است» گفت: یکی از ویژگی حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید شیعه استقلال از حکومت و حاکمیت بوده است؛ مرحوم امام بسیار تلاش می‌کردند که حوزه استقلال خودش را حفظ کند، دیگران در کارهایش دخالت نکند و مراجع نظرشان را به صراحت بیان کنند.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه یادآور شد: مرحوم امام به آیت الله صافی گلپایگانی بسیار بها می‌دادند که حوزه زیر نظر ایشان باشد؛ اما امروز یک عده‌ای سعی دارند این استقلال را از بین ببرند و صاحب مملکت شوند.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه جای بسیار مهمی است و در سرنوشت کشور نقش دارد اما یک عده قصد دارند این استقلال را از آن بگیرند، اظهار داشت: آیت الله صافی گلپایگانی اخیراً مواضع بسیار خوبی گرفتند؛ البته که ایشان همیشه مواضع‌شان خوب بوده اما در این چند وقت اخیر درباره افغانستان، مسئله تعامل با دنیا و گفت وگو با کشورها و حل معیشت مردم سخنان بسیار درست و بجا گفته‌اند که عده‌ای برآشفتند که تعامل با دنیا یعنی چه؟ همان شعارهای تند بی‌معنا که سال‌هاست می‌دهند و هیچ نتیجه‌ای هم نگرفته‌اند.

عده‌ای سعی دارند استقلال حوزه علمیه را از بین ببرند و صاحب مملکت شوند/ یک عالم و مرجع دینی باید مشکلات مردم را فریاد بزند

میبدی ادامه داد: آن‌های که به آیت‌الله صافی گلپایگانی توهین می‌کنند فکر کردند ایشان دشمن ستیز نیست؛ در صورتی که به هیچ‌وجه این گونه نیست ایشان معتقد هستند بدترین دشمن ما مشکلات داخلی کشور است، به طوری که ما اگر داخل کشور نتوانیم مشکلات را حل و مسئله فقر نارضاریتی مردم را درست کنیم، نتوانیم تورم را مهار کنیم این نتوانستن‌ها از هر دشمن بیرونی بدتر است زیرا ملتی که از حاکمیت خودش ناراضی باشد بزرگترین خطر برای نظام است.

وی افزود: آیت الله صافی گلپایگانی گفتند بروید مسئله معیشت مردم را از طریق گفت وگو با دنیا حل کنید، روشن است تحریم‌ها بر کشور اثر منفی داشته است این درحالی است که عده‌ای شعار می‌دهند ما اقتصادمان را با دنیا گره نمی‌زنیم، در صورتی که اساساً این شعار بی‌معنا است زیرا نمی‌شود کشور را از یک سو در ستیز با دنیا قرار داد و از سوی دیگر هم مشکلات اقتصادی را حل کرد. در دنیای امروز سیاست با اقتصاد گره خورده است و اقتصاد هر کشوری هم در رابطه با کشورهای مهم دنیا رونق پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: چین، ژاپن و ویتنام کشورهایی هستند که برای خودشان قطب‌های اقتصادی محسوب می‌شوند؛ کشورهای که شاید بیشترین ضربه را از آمریکا خوردند امروز همگان دیگر می‌دانند چندین هزار انسان در ویتنام در جنگ‌ با آمریکا کشته شدند اما این کشورها در عین این که مواضع خودشان را حفظ کردند با دنیا مذاکره کردند و سفارت هایشان را باز کردند و اقتصادشان را جلو بردند.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: این که بخواهیم بدون مذاکره و گفت‌وگو و پیش بردن روابط راهبردی فقط به دنبال ستیز باشیم که مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود. چهل سال است ما در مسئله اقتصاد نتوانستیم کاری کنیم؛ تورم بر روی تورم آمد،هر سال که جلوتر رفتیم فشار بر مردم سخت‌تر و ارزش پول کمتر شد؛ چرا؟ زیرا نمی‌توانیم با دنیا تعامل داشته باشیم تعامل اقتصادی بسیار مهم است. درهای بانک‌های ما باید به روی بانک‌های دنیا باز باشند و مراودات مالی و بانکی صورت گیرد اما همه این‌ها همه قفل است حال چرا قفل است؟ چون که دوست داریم مذاکره را هر طور که خودمان می‌خواهیم انجام دهیم که این هم نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی مواضع مترقی به نفع نظام و ملت گرفتند مبنی بر این که بنشینید مشکل مردم را حل کنید. توجه داشته باشید یک عالم و مرجع دینی باید به فکر حل مشکل مردم باشد، اگر بخواهد در حوزه فقط بنشیند و درس بدهد فایده ندارد. عالم دین آن کسی است که به دردهای مردم توجه کند مشکلات‌شان را فریاد بزند این کار عالم دینی است که آیت الله صافی گلپایگانی آن را انجام داده است. حال یک عده آن طرف فریاد بزنند اسلام از دست رفت، ما باید ستیز کنیم و دشمن را دشمن بدانیم؛ درصورتی این شعارها را بسیار دادیم و هیچ مشکلی هم حل نشده است.

23219

پست بعدی

علی‌اکبر صادقی: متاسفم که ایران درودی، راه‌اندازی موزه‌اش را ندید و رفت

ش اکتبر 30 , 2021
علی‌اکبر صادقی، نقاش شناخته‌شده ایرانی می‌گوید متاسف است که زنده‌یاد ایران درودی، راه‌اندازی ساختمانی را که قرار بود موزه ایران درودی نام بگیرد، ندید و رفت. او این اتفاق را بسیار غم‌انگیز می‌داند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زنده‌یاد ایران درودی، نقاش شناخته‌شده در گفت‌وگویی به مناسبت ۸۴ سالگی‌اش گفته بود: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000