مجلس مشغول آتش زدن کدام برجام است که طرح صیانت را در قالب اصل ۸۵ بررسی می کند؟

مجلس مشغول آتش زدن کدام برجام است که طرح صیانت را در قالب اصل ۸۵ بررسی می کند؟

اعتمادآنلاین نوشت: نمایندگان مجلس بپذیرند که در عصر انقلاب صنعتی دیجیتال قرار داریم. این دنیای دیجیتال را نمی‌توان با حربه‌هایی نظیر طرح صیانت، لگام زده و مهار کرد. اسب راهوار دیجیتال، محدودیت‌ناپذیر است و آقایان تنها، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند!

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل با سابقه دادگستری در گفتگویی،ضمن انتقاد از اصرار نمایندگان براصل هشتاد و پنجی شدن این طرح، اظهار داشت: دراصل ۸۵ قانون اساسی، آمده که“سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند, ولی در موارد ضروری می تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های داخلی خود تفویض کند”. همچنین در این اصل، تصریح شده؛ “در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می نماید به صورت آزمایشی اجراء می شود و تصویب نهائی آنها با مجلس خواهد بود.”

وی در ادامه، یادآور شد: همانگونه که اشاره شد در این اصل، اینطور تصریح شده که مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را مگر در مواقع ضروری به شخص یا هیئتی واگذار کند. یعنی در موارد ضروری که مجلس، مشغول مسائل مهمی بوده و اگر مسئله‌ای پیش آمد که آن هم ضرورت داشت، می‌تواند به مدت زمان معلوم، تصویب قانون مربوطه را به صورت آزمایشی به یک کمیسیون واگذار کرده و تصویب نهایی آن نیز بر عهده پارلمان باشد.

مجلس مشغول آتش زدن کدام برجام است که آقایان مجبورند طرح صیانت را در قالب اصل 85 در کمیسیون بررسی کنند؟/ سرنوشت استفاده میلیون‌ها ایرانی از فضای مجازی به کمیسیونی محول شده که در نهایت، 21 نفر عضو دارد

مجلس مشغول آتش زدن کدام برجام است که آقایان مجبورند طرح صیانت را در قالب اصل ۸۵ در کمیسیون بررسی کنند؟

نعمتی، اضافه کرد: الان چه ضرورتی پیش آمده؟ مجلس مشغول آتش زدن کدام برجام است که آقایان مجبورند طرح صیانت را در قالب اصل ۸۵ در کمیسیون بررسی کنند؟ این طرح صیانت، طرح جاده علی آباد به حسین‌آباد یا مربوط به یک قشر یا صنف خاص نیست. بلکه به تعیین تکلیف وضعیت ۸۵ میلیون نفر در حوزه‌های آموزش، تجارت، اقتصاد، روابط افراد و دیگر موارد در بستر فضای مجازی برمی‌گردد.

این حقوقدان، خاطرنشان کرد: شما تمام گروه‌های اجتماعی و اقشار مختلف را درگیر طرحی کردید که با وضعیت میلیون‌ها نفر در فضای مجازی سر و کار دارد. همین الان، دولت جمهوری اسلامی، بزرگترین کاربر یا مصرف کننده این فضا محسوب می‌شود.

سرنوشت استفاده میلیون‌ها ایرانی از فضای مجازی به کمیسیونی محول شده که در نهایت، ۲۱ نفر عضو دارد

احمدی، تصریح کرد: سرنوشت ارتزاق و استفاده میلیون‌ها نفر از ایرانیان از فضای مجازی، امروز به کمیسیونی محول شده که در اکثر ظرفیت، تنها ۲۱ نفر عضو دارد و نصف بعلاوه یک نفر(یازده نفر) از آن‌ها، می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند.

طراحان این طرح، دونکیشوت‌وار با شمشیر چوبی به جنگ آسیاب‌های بادی می‌روند

این استاد دانشگاه، همچنین بیان داشت: از آن جا که در صورت تصویب این طرح در کمیسیون در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی، احتمالا شورای نگهبان نیز به جهت آزمایشی بودن آن تا مادام تصویب توسط کل نمایندگان مجلس، مخالفتی با طرح نخواهد کرد و این شیوه قانونگذاری در نوع خود، بدیع و خارق‌العاده است!

وی، عنوان کرد: البته با این همه به عقیده من، هیچ نگرانی از بابت این طرح وجود ندارد. چرا که با طرح صیانت، نمی‌توان به جنگ تکنولوژی رفت. طراحان این طرح، دونکیشوت‌وار با شمشیر چوبی به جنگ آسیاب‌های بادی می‌روند. اگر نگاهی تاریخی به همین دست محدودیت‌ها داشته باشیم، نتیجه و خروجی برخوردها با نوار کاست، دستگاه ویدئو، ماهواره و دیگر امکانات تکنولوژی پیش روی ما است.

آقایان تنها، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند!

این وکیل با سابقه دادگستری در پایان نیز، تاکید داشت: نمایندگان مجلس بپذیرند که در عصر انقلاب صنعتی دیجیتال قرار داریم. این دنیای دیجیتال را نمی‌توان با حربه‌هایی نظیر طرح صیانت، لگام زده و مهار کرد. اسب راهوار دیجیتال، محدودیت‌ناپذیر است و آقایان تنها، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند!

235217

پست بعدی

رئیسی در منطقه اندیکا: باید اقداماتی عاجل برای حل مشکلات انجام شود

ج اکتبر 29 , 2021
ایسنا نوشت: رئیس جمهور در بازدید از منطقه زلزله زده اندیکا، گفت: با توجه زودرس بودن سرما در مناطق زلزله زده اندیکا باید اقداماتی عاجل برای حل مشکلات در این منطقه انجام شود. رئیسی امروز (هفتم آبان ماه) در حاشیه بازدید از مناطق زلزله اندیکا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000