عضو کمیسیون بهداشت: پذیرفتی نیست پزشکان جوان بعد از پایان طرح خود راهی مراکز شهرها شوند

عضو کمیسیون بهداشت: پذیرفتی نیست پزشکان جوان بعد از پایان طرح خود راهی مراکز شهرها شوند

فارس نوشت: عضو کمیسیون بهداشت و درمان کشور با اشاره با اشاره فقدان توزیع عادلانه پزشک در همه نقاط کشور بویژه مناطق محروم گفت: باید این ایراد نظام بهداشت و درمان را سریعا برطرف کنیم.

ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره کمبود پزشک در کشور اظهار داشت: متاسفانه اکثر پزشکان در کلان شهر و مراکز شهرها تجمع دارند و در این شهرها گاها سرانه پزشک بیش از جمعیت آنجاست.

وی افزود: باید سیاست های بهداشتی و نظام سلامت کشورمان به گونه ای باشد که چرخه توزیع پزشک و متخصصان در همه نقاط کشور به خوبی کار کند و پذیرفتی نیست که پزشکان جوان بلافاصله بعد از پایان طرح خود راهی مراکز شهرها شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: می توانیم با استفاده از افزایش خدمات و حمایت و تخفیف ها سعی کنیم که پزشکان را در شهرهای کم برخوردار نگه داریم و از تخصص آنها استفاده کنیم نه اینکه آنها را در انبوهی از مشکلات رها کنیم که در آن صورت شاهد خواهیم بود در برخی شهرهای کوچک و با جمعیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر یا پزشک متخصصی وجود ندارد و یا اینکه فقط یک پزشک دارند.

فاضلی گفت: فقدان پزشک و یا متخصص در برخی شهرهای کوچک و دور از مراکز شهرها باعث شده که در صورت بروز کوچکترین بیماری، اعضای خانواده باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را برای رسیدن به پزشک و بیمارستان طی کنند در حالی که این موضوع بخشی از ایرادات نظام بهداشت و درمان کشور است که باید آنرا اصلاح کنیم.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

پای صحبت یکی از اعضای تیم امنیتی «سرجوخه»

س اکتبر 26 , 2021
مهر نوشت: مهدی علیپور بازیگر سریال «سرجوخه» از حضور در جمع بازیگران تیم امنیتی این سریال سخن گفت. مهدی علیپور بازیگر سریال «سرجوخه» که از شب گذشته به کارگردانی احمد معظمی روی آنتن شبکه سه سیما رفته است درباره نقش خود در این سریال گفت: امیدوارم زحمتی که همه گروه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000