معرفی برندگان جایزه شعر فوروارد

معرفی برندگان جایزه شعر فوروارد

ایرنا نوشت: برندگان سی‌اُمین دوره جوایز شعر «فوروارد» به میزبانی کتابخانه بریتانیا معرفی شدند.

برندگان جوایز شعر فوروارد عصر دیروز (۲ آبان ۱۴۰۰) طی مراسمی در لندن معرفی شدند و جایزه ۱۰ هزار پوندی فوروارد برای بهترین مجموعه شعر به یادداشت‌هایی بر غزل‌ها(ی شکسپیر)/ Notes on the Sonnets اثر لوک کنارد (Luke Kennard) رمان‌نویس، شاعر و منتقد انگلیسی رسید.

کنارد برای رسیدن به این جایزه از سد دو نامزد دیگر یعنی کایو چینگونی شاعر ۳۴ ساله اهل زامبیا و تیشانی دوشی گذشت و کیلب فمی (Caleb Femi) فیلمساز، عکاس و شاعر انگلیسی-نیجریایی با مجموعه شعر فقیر/Poor جایزه ۵ هزار پوندی بهترین کتاب شعر اول را از آن خود کرد.

شعر صفحات ۲۳ تا ۲۹/ Pages ۲۲-۲۹ از نیکول سیلی نیز به عنوان بهترین تک‌شعر سال انتخاب شد و جایزه یک هزار پوندی فوروارد را در این بخش دریافت کرد.

معرفی برندگان جایزه شعر فوروارد

جایزه ادبی «فوروارد» اولین‌بار در سال ۱۹۹۱ با هدف افزایش مخاطبان شعر و معرفی شاعران تازه‌کار در انگلیس و ایرلند راه‌اندازی شد و از آن سال هر ساله برگزیدگان را در سه بخش بهترین مجموعه شعر، بهترین کتاب شعر اول و بهترین تک شعر معرفی می‌کند. از مشهورترین برندگان تاریخ جوایز فوروارد می‌توان به شیموس هینی شاعر ایرلندی و تِد هیوز نویسنده و مترجم انگلیسی اشاره کرد. سال گذشته این جایزه در بخش بهترین مجموعه شعر، بهترین کتاب شعر اول و بهترین تک شعر سال به ترتیب به کارولاین برد، ویل هریس و ملیکا بوکر رسید.

۵۸۵۸

پست بعدی

4 اشکال مصوبه مجمع درباره محرمانه ماندن دارایی‌های مسئولان/ کسی نمی‌تواند دارایی خود را مخفی نماید

د اکتبر 25 , 2021
ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: محرمانه ماندن دارایی‌های مسئولان موجب بی اعتمادی و بدبینی مردم شده و نقش کمی در مبارزه با فساد دارد. علی محمد نمازی، با اشاره به مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولین، اظهار کرد: در اصل ۱۴۲ قانون‌ اساسی اعلام شده دارایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000