سرپرست دانشگاه الزهرا: جامعه و نظام باید به خانم‌ها اعتماد کند/ پلن a و b طراحی کردیم

سرپرست دانشگاه الزهرا: جامعه و نظام باید به خانم‌ها اعتماد کند/ پلن a و b  طراحی کردیم

ایلنا نوشت: سرپرست دانشگاه الزهرا درباره اهمیت نقش زنان در دولت گفت: در جامعه ما باید نظام حاکمه به خانم‌ها اعتماد کند و در عرصه‌های مدیریتی رده میانی از خانم‌ها استفاده کرده تا کسب تجربه کنند و بتوانند برای رده‌های بالاتر آماده شوند.

«فریده حق بین» سرپرست جدید دانشگاه الزهرا درباره اولویت‌های برنامه‌های خود با شروع سال تحصیلی و برنامه ریزی جهت فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه خاطر نشان کرد: اکنون یکی از اولویت‌های ما برنامه‌ریزی دقیق برای بازگشت دانشجوهاست. با توجه به این که هنوز شرایط کرونا شکننده است، مساله اصلی‌مان بحث دانشجویانی که در تهران هستند؛ نیست، بلکه معضل اصلی ما دانشجویانی است که از شهرستان به دانشگاه‌های واقع در تهران به ویژه دانشگاه ما می‌آیند و نیازمند اسکان خوابگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه امکانات خوابگاهی باید متناسب با شرایط کرونا تبیین شود، گفت: در حال حاضر امکانات خوابگاهی همه دانشگاه‌ها متناسب با شرایط غیر کروناست یعنی ظرفیت هر اتاق خوابگاهی عموما اگر چهار نفر بوده باشد اکنون باید یک نفر یا بر اساس مساحت دو نفر است، بنابراین باید برای اسکان دانشجویان چاره‌ای اندیشیده شود.

سرپرست جدید دانشگاه الزهرا با توجه به اهمیت موضوع رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در دانشگاه‌‎ها در زمان شیوه کرونا، بیان کرد: مساله بعدی که مورد توجه ما قرار دارد، بحث تغذیه دانشجویان است. پیش از کرونا دانشجویان در رستوران و غذاخوری دانشگاه‌ها بدون فاصله کنار یکدیگر می‌نشستند اما اکنون با این شرایط پیش آمده دیگر امکان وجود ندارد که آن‌ها کنار یکدیگر بنشینند.

وی در خصوص دانشجویانی که اکنون در دانشگاه الزهرا به شکل حضوری آموزش می‌بینند و در خوابگاه اسکان دارند، گفت: در حال حاضر دانشجویان دکتری در دانشگاه اسکان دارند و کارشان را انجام می‌دهند، برخی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص آن‌هایی که نیاز به آزمایشگاه و کارگاه برای انجام پروژه و تحقیقات خود دارند، حضوری به دانشگاه می‌آیند.

حق بین در خصوص برنامه ریزی حضور دانشجویان در دانشگاه با توجه به موج ششم کرونا گفت: ما بر اساس وضعیتی که بیماری از خود نشان می‌دهد پلن a و b برای خودمان طراحی کردیم تا اگر اوضاع بدتر شد روی پلن b برویم و اگر بهتر شد روی پلن a قرار بگیریم.

سرپرست دانشگاه الزهرا با اشاره به اهمیت نقش زنان در دولت گفت: نیمی از جمعیت کشور ما خانم هستند و بیش از ۵۰٪ قبولی‌های کنکور سراسری را خانم‌های کشور تشکیل می‌دهند. این یعنی هزینه زیاد برای تحصیل این قشر از جامعه استفاده می‌شود ولی اگر قرار باشد کشور از آن بهره برداری نکند مثل دور ریختن منابع و امکانات است. درست است یک خانم باسواد تحصیل کرده در تربیت فرزندش موفق‌تر خواهد بود اما این کافی نیست و ما این هزینه هنگفت را فقط برای این مطلب صرف نمی‌کنیم. در جامعه ما باید نظام حاکمه به خانم‌ها اعتماد کند و در عرصه‌های مدیریتی رده میانی از خانم‌ها استفاده کرده و کسب تجربه کند تا بتوانند برای رده‌های بالاتر آماده شوند.

23231

پست بعدی

اولویت‌های جشنواره موسیقی نواحی / از حفظ احترام و سلامت تا اجرای موسیقی

ج اکتبر 22 , 2021
محمدعلی مراتی، دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران می‌گوید رکن اصلی این جشنواره برای او در وهله نخست تکریم و احترام بزرگان موسیقی نواحی و دوم، موضوع سلامت آن‌هاست و اجرای موسیقی توسط آن‌ها سومین اولیت است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی مراتی، دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000