نماینده تبریز: مردم معتقدند احزاب فقط به دنبال کسب قدرت هستند

نماینده تبریز: مردم معتقدند احزاب فقط به دنبال کسب قدرت هستند

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کارکردهای ناقص احزاب در کشور و فقدان ابزارهایی که بتواند به احزاب اصالت بخشد سبب شده که احزاب از وزن قابل توجه سیاسی برخوردار نباشند.

احمد علیرضابیگی درباره ویژگی جریان های سیاسی و احزاب واقعی در هر کشوری، بیان کرد: طبیعی است که احزاب باید تجلی سلایق و ذائقه های مختلف مردم در بخش های گوناگون باشند و باید بتوانند گفتمانی ارائه کرده و آن را تبدیل به یک سیاست اجرایی کنند و به هواداران خود ارائه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر احزاب باید بتوانند کارآمد بودن سیاست های خود را تبیین کنند و بعد به واسطه پشتیبانی مردمی که بر مبنای شیوه های دموکراتیک اخذ رای صورت می گیرد، کرسی های قدرت را به دست بیاورند و برنامه خود را برای دست یافتن به اهدافی که به هواداران خود وعده داده اند محقق کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در عین حال در این فرآیند احزاب باید بتوانند کادر سازی کنند و عناصر و مدیران اجرایی و سیاسی خود را ارائه کنند. بدین ترتیب خودشان را در دوره هایی که در قدرت نیستند آماده کنند تا بتوانند در زمانی که به قدرت دست یافتند برنامه های خودشان را اجرایی کنند. این بدیهی ترین کارکردی است که از احزاب انتظار می رود.

علیرضابیگی در پایان با بیان اینکه احزاب در واقع تجلی مردم سالاری در کشورها هستند، تاکید کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از احزاب در کشور ما گذشته خوبی ندارند و وقتی نام احزاب نزد مردم برده می شود درواقع یک قضاوت در ذهن مردم شکل می گیرد که مبتنی بر تلاش برای به دست اوردن قدرت بدون لحاظ کردن خواسته های اصلی مردم است. کارکردهای ناقص احزاب در کشور ما و فقدان ابزارهایی که بتواند به احزاب اصالت بخشد سبب شده که احزاب از وزن قابل توجه سیاسی در کشور برخوردار نباشند.

23231

پست بعدی

عکس | چهره دیدنی امیر جدیدی بر پوستر آمریکایی «قهرمان»

ج اکتبر 22 , 2021
کمپانی آمازون از ژانویه سال ۲۰۲۲ فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را در آمریکای شمالی اکران خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی امسال با فیلم «قهرمان» دوباره از مدعیان اسکار است. او این فیلم را نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشت. فرهادی که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000