تذکرات شفاهی نمایندگان به دولت رییسی/دولت کارهای نیمه تمام را به نتیجه برساند

تذکرات شفاهی نمایندگان به دولت رییسی/دولت کارهای نیمه تمام را به نتیجه برساند

ایرنا نوشت: حمایت از معلمان، توجه به پروژه طرح گرمسیری، آبیاری نوین و کشاورزی مکانیزه، صادرات خشکبار،پرداخت حق ماموریت خارج از کشور، تکمیل پروژه های نیمه تمام و برق واحدهای کشاورزی از مهمترین موضوعات مد نظر نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی امروز بود.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان مجلس در تذکرات شفاهی خود خواستار اجرایی شدن وعده‌های مسوولان در حوزه انتخابیه خود و بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور شدند.

حمایت از معلمان باید در حقوق و دستمزد آن‌ها نمود پیدا کند

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: معلمان در بالاترین مرتبه قرار دارند چرا که وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان ایران همیشه سرافراز را عهده دار هستند. وظیفه دولت و مجلس نیز خدمت به معلمان است و این حمایت باید در قوانین و مقررات و حقوق و دستمزد آن ها نمود پیدا کند.

«ابراهیم عزیزی» افزود: ما با افتخار نوکر معلمان هستیم و می‌گوییم معلم نباید هیچ دغدغه ای جز معلمی داشته باشد، معلم نباید نگران استخدام رسمی و تبدیل وضعیت باشد و باید از بالاترین حقوق و مزایا برخوردار شود چرا که این عزت و کرامت واقعی معلم است.

وی همچنین گفت: حق مناطق جنگی قانونی است که باید پرداخت و اجرا شود و باید همسان سازی حقوق بازنشستگان، نیروهای لشکری و تامین اجتماعی محقق شود.

آبیاری نوین و کشاورزی مکانیزه در مناطق کویری جدی گرفته شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس هم در تذکری گفت: دولت کاملا الکترونیک که تحول و انقلاب اداری محسوب می‌شود و در سلامت اداری و افزایش سرعت و دقت و تحکیم ارباب و رجوع تصمیم گذار است، ضرورت دولت الکترونیک در ایام کرونا بیشتر احساس می‌شد اما فقط از ۲۵ درصد این ظرفیت در کل کشور استفاده می‌شود.

«حسین جلالی» همچنین در خصوص پرداخت حق ماموریت های نجومی به افراد برای انجام ماموریت به خارج از کشور، ادامه داد: حق ماموریت برای افراد خارج از کشور معنای درستی ندارد چراکه افراد برای انجام ماموریت با بلیط و هتل رایگان به خارج از مرزها فرستاده می‌شوند و حداقل ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان حق ماموریت می‌گیرند در حالی که باید برای ماموریت افراد در خارج از کشور برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی افزود: از مسئولان امر می‌خواهم این برنامه را پیگیری کنند تا حداقل حق ماموریتی وجود نداشته باشد و یا این حق کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس همچنین درباره صادرات خشکبار اظهار کرد: صادرات خشکبار که ۵ میلیارد دلار می شود، در قالب پیمان سپاری ارزی و در قالب ارز نیمایی است که فاصله آن تقریبا ۴ الی ۵ تومان می‌شود و این مساله برای کشاورز و تولید کننده و صادرکننده خسارت‌بار است. باید این مساله را پیگیری کرد تا در قالب پیمان ارزی نباشد.

جلالی با بیان اینکه کشاورزی در مناطق کویری به دلیل نبود آب در حال نابودی است، از دولت و نهادهای مسئول خواست بحث آبیاری نوین و کشاورزی مکانیزه در باغات پسته رفسنجان که در حال نابودی است جدی گرفته شود.

وی همچنین در تذکر خود خواستار توجه موضوع اراضی ملی شد.

تذکرات شفاهی نمایندگان به دولت رییسی/دولت کارهای نیمه تمام را به نتیجه برساند

وزارت جهاد کشاورزی طرح گرمسیری را به عنوان یک پروژه حاکمیتی مد نظر قرار دهد

«شهریار حیدری» در تذکری خواستار اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان شد و از وزارت جهاد کشاورزی نیز خواست به اجرای سامانه گرمسیری بعنوان یک پروژه عظیم و حاکمیتی توجه کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: انتظار داریم تا هر چه سریعتر مسوولان با حضور میدانی در این منطقه از نظر تخصیص اعتبار، این پروژه را سروسامان دهند.

وی همچنین وزیر نفت خواست سند تحول و توسعه پتروپالایش کرمانشاه را عملیاتی و اجرا کند.

حیدری در ادامه از مقام معظم رهبری به دلیل انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

نماینده مردم قصر شیرین همچنین گفت: امهال وام‌های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تصویب شد، اما تاکنون اجرایی نشده است. بانک مرکزی هر چه سریعتر این قانون را اعمال کند.

دولت از توانمندی استان‌ها در انتصاب مسوولان استفاده کند

«سیدکاظم دلخوش اباتری» هم در تذکر شفاهی خود خواستار استفاده از توانمندی استان‌ها در انتصابات شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره قیمت برق گفت: باید جلسه ای با مشارکت کمیسیون های اصل ۹۰، انرژی و هیات رییسه مجلس برگزار شود تا وزیر مربوطه در خصوص پول‌های اضافه دریافت شده از مردم پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه روال تامین قیر در کشور باید تغییر کند، گفت: دو روز پیش اعتبار پیش‌بینی شده برای این موضوع ابلاغ شد و در ادامه قیمت قیر ۲ میلیون تومانافزایش یافت.نیاز سالانه کشور به قیر ۲.۵ میلیون تن است و این موضوع باید خارج از سیستم بورس و پالایشگاه های خصوصی پیش بینی شود و نهایتا در قبال آن به پالایشگاه ها نفت و مواد نفتی داده شود.

دلخوش تصریح کرد: رهبر انقلاب برای مبارزه در جنگ اقتصادی دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را دادند؛ البته تذکر دادند که آن‌ها حق دخالت در امر قانونگذاری را ندارند؛ برداشت از تبصره ۴ یا برخی از مواردی که نیاز به حکم قانونی دارد به این شورا مرتبط نیست.

وی تصریح کرد: تعدد جایگاه قانونگذاری نباید وجود داشته باشد زیرا قانونگذاری مربوط به مجلس است.

وزارت نیرو تعرفه برق شالیکاران فیروزآباد را اصلاح کند

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیر و کارزین در مجلس هم در تذکری خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: دولت قبل در پایان عمر خود آیین‌نامه‌ای را در خصوص تعرفه برق و قبوض برق شالیکاران فیروزآباد ابلاغ کرده که این‌آیین نامه اکنون فشار مضاعفی را به کشاورزان این منطقه وارد می‌کند که از وزیر نیرو می‌خواهم هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.

«محمدمهدی فروردین» همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت محصول خرمای مرغوب شهرستان‌های فراشبند و قیر و کارزین مطرح است و متأسفانه موضوع خرید تضمینی خرما در حد شعار باقی مانده بنابراین از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم هر چه سریعتر این موضوع را اجرایی و بر آن نظارت کند.

«عباس گودرزی» نیز در تذکر به وزیر راه و شهرسازی درخواست تسریع در تکمیل پروژه چهارخطه حوزه انتخابیه و انجام مطالعات و آغاز عملیات اجرایی کمربندی بروجرد با داشت.

نماینده مردم بروجرد ضمن تشکر به دلیل روکش آسفالت راه‌های روستایی اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و اختصاص اعتبار لازم جهت انجام و اجرایی شدن راه آهن بروجرد که از سال ۹۶ تا ۹۸ مقدمات آن فراهم شده است، ضرورت دارد.

وی در تذکر به وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: با قید فوریت سی تی اسکن بیمارستان امام تعمیر و انتقال داده شود، چرا که وضعیت بسیار نامناسب است. همچنین نسبت به صدور مجوز برای رشته های اتاق عمل در دانشکده پزشکی و پرستاری دستور لازم صادر شود.

دولت کارهای نیمه تمام قبلی را به نتیجه برساند

«رحمت اله نوروزی» در تذکری به وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی به میزان تخت و جمعیت بالای صد میلیارد تومان به استان محروم و مظلوم گلستان هم تعلق گرفت؛ هر چند در کمیسیون بودجه با حضور مسوولان در این خصوص بحث شد و موظف به جبران آن شدند اما تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس با تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از دوره نهم مجلس بحث احداث کلینیک تخصصی شهرستان علی آباد کتول در دستور بوده است اما تا به حال محقق نشده است. از وزیر و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقاضا دارم در اسرع وقت کلینیک سوم شهرستان را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: امروز مردم عزیز انتظار دارند که کارها در دولت سیزدهم به سرانجام برسد نه اینکه کلنگ‌زنی جدید شود بلکه کارهای نیمه تمام قبلی به سرانجام برسد.

همسایگان فراموشکار ایران چشم و گوش خود را باز کنند

«آرش زره تن لهونی» نیز در تذکر شفاهی خود گفت: اکنون در مقطع تاریخی که برخی همسایگان فراموشکار چشم و گوش خود را بسته و دندان تیز می کنند، چشم و گوش خود را باز کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس یازدهم افزود: اگر امروز ایران اسلامی صبورانه رفتارهای زننده آنها را تحمل می کند ، فردا ممکن است این صبر به سر آید و کمک کنندگان به رژیم کودک کش چنان سیلی دریافت کنند که عاقبت هر ستمکاری است.

23219

پست بعدی

بازدید سرلشکر باقری از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات

چ اکتبر 20 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس ستادکل نیروهای مسلح در چارچوب برنامه‌های سفر به روسیه از فعالیت‌های نیروی دریایی روسیه در جزیره کرونشتات در نزدیکی سن پترزبورگ بازدید کرد. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز چهارشنبه در جزیره کرونشتات با حضور در ناو آموزشی «پریکوب» نیروی دریایی ارتش روسیه، در خصوص […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000