وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هیچ خبرگزاری را رقیب «ایرنا» نمی‌دانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هیچ خبرگزاری را رقیب «ایرنا» نمی‌دانیم

محمدمهدی اسماعیلی، در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل تازه و پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاکید کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ خبرگزاری را رقیب «ایرنا» نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل‌های تازه و پیشین خبرگزاری ایرنا، برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این آیین گفت: «حدود دو دهه است که با علی نادری آشنایی و همکاری دارم. وی از دوره دانشجویی همیشه به عنوان یک عنصر متدین، انقلابی و جهادی مطرح بود که تخصص رسانه‌ای نیز دارد و از خبرگان رسانه‌ای جریان انقلاب است.»

وی افزود: «بنده با ایشان فعالیت‌های مهم رسانه‌ای داشتیم و قرارگاه رسانه‌ای که چندسال پیش راه‌اندازی کردیم، از ایده‌های خوب ایشان بود. وی در سازمان صدا و سیما نیز مورد اعتماد ارکان این سازمان بوده است. رئیس‌جمهوری هم کاملاً به وی اعتماد دارد و در قوه قضائیه نیز به خوبی درخشید.»

اسماعیلی با بیان این‌که رئیس‌جمهور محترم، بر آزادی بیان تاکید دارند، گفت: «وقتی ایشان از آزادی بیان سخن می‌گویند، واقعاً از عمق وجود به این امر اهتمام دارند. بنده به عنوان کسی که سال‌ها ایشان را درک کردم می‌گویم از بن دندان به آزادی بیان اعتقاد دارند. در دو سالی که در قوه قضائیه بودند، یک مجموعه رسانه‌ای تعطیل نشد، شکایت‌های قوه از رسانه‌ها را هم پس گرفتند و در دوره ریاست‌جمهوری نیز به همین‌گونه عمل می‌کنند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: «آقای رئیسی حتی زمانی که مطالب نادرست در رسانه‌ها منتشر می‌شود، به من اشاره دارند که برخوردی با رسانه‌ها نباشد و برای آن‌ها توضیح بدهید. البته رسانه‌های ما با وجود گرایش‌های مختلف، بسیار نجیب هستند و بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که از تمامی رسانه‌ها با همه گرایش‌های متنوع که لازمه رسانه است حمایت کنیم.»

وی با بیان این‌که ایرنا، خبرگزاری نظام و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: «تعمدا می‌گویم سازمان خبرگزاری چون ناظر بر آن ابعاد گفتمانی است که در انقلاب اسلامی داریم، به همین دلیل باید ابعاد استانی و شهرستانی و ابعاد بین‌المللی خبرگزاری تقویت شود، البته نحوه فعالیت دفاتر امروزه تغییر کرده است و نمی‌خواهم بگویم که برای یک نمایندگی چند نفر اعزام شوند، بلکه ارتباط دقیق مهم است.»

اسماعیلی، نقل مکان حوزه خبرگزاری از وضعیت فعلی به حوزه‌های جدید تصویری و شبکه‌های اجتماعی را مهم دانست و ادامه داد: «حتما در نقطه‌هایی که ضعف داریم، باید قدرتمند وارد شویم و یکی از دلایل انتخاب علی نادری این بود که وی فهم عمیقی از رسانه‌های اجتماعی جدید دارد و حتما خبرگزاری باید حضور قدرتمندی را در حوزه تصویر داشته باشد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «ما هیچ خبرگزاری را رقیب خبرگزاری ایرنا نمی‌دانیم و خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری انحصاری نظام است و این وظیفه مهمی است و باید خبرگزاری به مرجعیت خود بازگردد. حتما ما در حوزه رسانه وقتی از رسانه تاثیرگذار سخن می‌گوییم، آن رسانه باید به حوزه مخاطبین خود توجه کند و ما به دنبال جنجال و ورود به مسائل حاشیه‌ای نیستیم.»

در این آیین، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی، همایون امیرزاده، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده، میثم نیلی، سپهر خلجی و مدیران عامل پیشین این خبرگزاری حضور داشتند.
در پایان این آیین، با اهدای لوح، از خدمات محمدرضا نوروزپور تقدیر شد. نوروزپور از ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود.

۵۷۵۷

پست بعدی

شرایط خانه‌دار شدن مجردها در قانون جهش تولید مسکن تسهیل شد

س اکتبر 19 , 2021
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس از شروع ثبت نام برای تحویل واحدهای مسکونی قانون جهش تولید مسکن از فردا خبر داد. محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از نشست کمیسیون خود با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اجرای قانون جهش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000