خبر مهم سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره دیپلماسی اقتصادی/ 35 رایزن بازرگانی فعال می شوند

خبر مهم سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره دیپلماسی اقتصادی/ 35 رایزن بازرگانی فعال می شوند

برنا نوشت: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: موضوع دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با همسایگان موضوع دیگری بود که مورد تاکید مجلس و نمایندگان قرار داشت و وزیر امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و این خبر را نیز داد که به زودی 35 رایزن بازرگانی با همکاری دستگاه های ذی ربط معرفی و برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین وارد عرصه خواهند شد و مجلس نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

به گزارش برنا، «سید نظام موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس گفت: در طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر در منطقه غرب آسیا و مخصوصا در همسایگی کشورمان تحولات و اتفاقات متعددی به وقوع پیوست که هم از نگاه مردم و هم از منظر سیاست خارجی حائز اهمیت است و لذا امروز از وزیر امور خارجه دعوت شد تا در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته و یک تحلیل کلی در خصوص مسائل و تحولات به وقوع پیوسته در سیاست خارجی و اقداماتی که دستگاه دیپلماسی در مقابل این تحولات انجام داده است برای نمایندگان تشریح کند.

او در ادامه گفت: انتخابات پارلمانی عراق که در تشکیل دولت جدید این کشور تاثیرگذار است، تغییر حاکمیت در افغانستان، اتفاقات لبنان و سوریه و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین اتفاقات شمال غرب کشور، دغدغه نمایندگان بود که با حسین امیرعبداللهیان مطرح شد که وی نیز توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد.

35 رایزن بازرگانی برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی شروع بکار می‌کنند

موسوی در خصوص تحولات آذربایجان بیان کرد: تحولات شمال غرب و شکل گیری تهدید احتمالی در مرزهای این بخش از کشور و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه درخصوص آنها توضیحاتی ارائه کرد. همچنین اقدامات دستگاه دیپلماسی در هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط در این خصوص به اطلاع نمایندگان رسید.کشورمان این تحولات را به طور کامل رصد می کند و مواضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است و اجازه نمی دهد که دشمنان منافع کشورمان را به هیچ وجه تهدید کنند. ما معتقدیم آنچه که می تواند ثبات و آرامش را به منطقه بازگرداند، عدم مداخله دشمنان و نیروهای فرامنطقه ای است. روابط ما با همسایگان براساس تعامل و احترام است، اما ما به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مود مرز کاملا روشن است و اقدامات صورت گرفته در حوزه نظامی نظیر رزمایش ها امنیتی و دیپلماسی به صورت مرتب در حال انجام است.

سخنگوی هیئت رئیسه مطرح کرد: موضوع دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با همسایگان موضوع دیگری بود که مورد تاکید مجلس و نمایندگان قرار داشت و وزیر امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و این خبر را نیز داد که به زودی 35 رایزن بازرگانی با همکاری دستگاه های ذی ربط معرفی و برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین وارد عرصه خواهند شد و مجلس نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.درخصوص مسئله هسته ای راهبردهای مختلفی تاکنون توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال شده، ابتدا ما از طریق 3 کشور اروپایی به عنوان کشورهای واسط این مسیر را پیش بردیم، سپس با گروه 1+5 وارد گفت و گو شدیم که منجر به توافق برنامه جامع اقدام راهبردی شد و حالا اینکه ما در دور جدید مذاکرات چه مدلی را برگزینیم نیازمند بررسی و اعتبارسنجی مسیر گذشته است تا بهترین مدل با همکاری دستگاه های ذی ربط از جمله شورای عالی امنیت ملی و براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، انتخاب شود.

پست بعدی

رحیم رحیمی‌پور درگذشت/ پیام تسلیت رییس سازمان سینمایی

ی اکتبر 17 , 2021
رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی درگذشت رحیم رحیمی پور کارگردان سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی درگذشت رحیم رحیمی‌پور کارگردان سینمای دفاع مقدس محمد خزاعی در پیام تسلیتی نوشت: «خبر درگذشت حاج رحیم رحیمی پور فیلمساز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000