قالیباف: ۱۰۰۰ خانه در زلزله‌های اخیر چلگرد و اندیکا آسیب دیدند

قالیباف: ۱۰۰۰ خانه در زلزله‌های اخیر چلگرد و اندیکا آسیب دیدند

ایرنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی با محکومیت جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری در مسجدی در شهر قندوز، فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی را پروژه امنیتی جدید دشمنان ملت افغانستان توصیف کرد.

محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، آغاز ربیع الاول، ماه وحدت مسلمانان و ماه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) را به تمامی مردم ایران و مسلمین جهان تبریک گفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه خونین در مسجدی در شهر قندوز افغانستان گفت: متاسفانه شهادت شمار زیادی از مردم بی‌دفاع و بیگناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز، قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه اسفناک را به برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر مسالت دارم.

قالیباف با محکومیت جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری، گفت: مسوولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تاسف بار، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی پروژه جدید امنیتی دشمنان ملت افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی و با حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد.

وی افزود: سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تکیه بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع دو زلزله در استان های چهار محال بختیاری و خوزستان گفت: لازم است به دو زلزله اخیر در بازُفت کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان اشاره کنم. این زلزله خسارت‌های قابل توجه ای بر جا گذاشته است با توجه به گزارش میدانی نمایندگان و گروه‌های جهادی حدود ۸۰۰ منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده اند و ۴۰۰ خانواده عشایری با مشکلات تردد روبرو شده اند.

قالیباف گفت: در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده که درصد تخریب در ۳۰ روستا بالاست با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم بیش از این نیز بامشکلات معیشتی مواجه بودند و این حوادث مشکلات را تشدید کرده است و توجه به در پیش بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم و تامین مایحتاج ضروری آنها و جبران خسارت وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین های کشاورزی و دام ها ضروری است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن کامل راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار بندد و گزارش آن را به نمایندگان ارایه کند.

قالیباف اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی در جبران خسارت دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و متوقف نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل نماید.

۲۳۲۳۱

پست بعدی

جانبازی که به عشق محمدرضا شجریان مجسمه‌ساز شد

ی اکتبر 10 , 2021
فارس نوشت: « امیر باقری» روزی به طور اتفاقی در شب شعری در خانه شاعران متوجه می‌شود مواد لازم برای مجسمه‌سازی را کناری گذارده‌اند و هرکس برای دل خودش مجسمه یکی از بزرگان ادب و هنر را طرح می‌زند. او برای اولین بار و نخستین تجربه، مجسمه کوچکی از استاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000