حسین زاهدی در مشهد به خاک سپرده شد

حسین زاهدی در مشهد به خاک سپرده شد

ایبنا نوشت: پیکر حسین زاهدی‌ نامقی، نویسنده، نمایشنامه نویس و پژوهشگر کودک و نوجوان در آرامگاه خواجه‌ ربیع مشهد آرام گرفت.

مرحوم حسین زاهدی‌ نامقی از اهالی فرهنگ و هنر مشهد به شمار می‌رفت که در عرصه‌های مختلفی، چون نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشت. از او به عنوان «مرد تنهای تئاتر مشهد» یاد می‌شد.

وی که سال‌های زیادی را در گوشه‌ی انزوا گذراند و کمتر در محافل هنری حضور پیدا می‌کرد، چند نمایشنامه، تحقیق، مقاله و چندین جلد کتاب از خود به جای گذاشته است؛ کتاب‌های «معجزه باران»، «محمد و ماه دلتنگی»، «ماهک و پرنده‌ها»، «آهونامه» و «یک قمقمه از کوثر» و نمایشنامه‌های «جوجه گنجشک‌ها»، ‌«کی شاخه را تکان داد»، «دم قرمزی»، «زنده‌باد» و «بازی شن‌های داغ» از آثار مرحوم زاهدی نامقی است.

او از نسل اول نمایشنامه نویسان تئاتر مشهد بود که پیش از انقلاب اسلامی نگارش نمایشنامه و کارگردانی تئاتر را شروع کرد.

زاهدی چندین سال درگیر بیماری بود و همین موضوع نیز گوشه‌نشینی او را در این اواخر بیشتر کرد، چندی قبل از بیماری کرونا بهبود یافته بود، اما جمعه ۱۶ مهرماه از دنیا رفت و روز گذشته شنبه نیز در آرامگاه خواجه‌ ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

۵۸۵۸

پست بعدی

گزارش حساب کشی بذرپاش از بودجه در مجلس خوانده می‌شود

ی اکتبر 10 , 2021
مهرداد بذرپاش برای قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ مهرماه در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش برای قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000