رییسی: ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۳ برابر می‌شود

رییسی: ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۳ برابر می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می کند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی یادآورشد: در همین راستا ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور تعریف شده است. رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیس جمهوری اظهارداشت: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی گفت: رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور افزود: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

قرارداد احداث واحد ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در آبان ماه ۱۳۹۳ بین شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت منعقد شد.

موضوع قراداد شامل طراحی، احداث و راه اندازی ۲ واحد راکتور هسته‌ای هر کدام به ظرفیت هزار و ۵۷مگاوات الکتریک است.

مراسم کلنگ زنی ساخت واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در ۲۰ شهریور ۱۳۹۵با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و عملیات اجرایی قراداد در ۲۸ دستامبر سال ۲۰۱۶ برابر با هشتم دیماه ۹۵ آغاز و در اسفند همان سال نیز عملیات خاکبرداری انجام شد.

عملیات گودبرداری واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در نهم آبان ۹۶با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت روس اتم در بوشهر انجام شد.

هم اکنون واحد یکم این نیروگاه با توان هزار مگاوات الکتریک در حال بهره برداری و تولید برق بوده که پس از راه اندازی و بهره بردرای از واحدهای ۲و ۳ ظرفیت برق هسته ای کشور به سه هزار و ۱۱۴ مگاوات الکتریک افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می شود.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ،نخلستان های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

۲۳۲۳۱

پست بعدی

بازگشت «کلبه‌ عموپورنگ» به تلویزیون / عکس

ج اکتبر 8 , 2021
جدیدترین عکس‌های مجموعه تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» در آستانه آغاز پخش ادامه این مجموعه منتشر شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پخش ادامه قسمت‌های مجموعه تلویزیونی کلبه عموپورنگ به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده از روز شنبه ۱۷ مهر، همزمان با پایان ماه صفر و شروع ماه ربیع‌الاول از شبکه دو سیما آغاز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000