کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

ایسنا نوشت: رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: افراد کم برخوردار، مهاجران غیر قانونی، کسانی که سوءاستفاده در مصرف مواد مخدر دارند و افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر زندگی می‌کنند، از طریق کمپین «تهران دوباره جان می‌گیرد» واکسینه می‌شوند.

زینب نصیری، رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره کمپین «تهران دوباره جان می‌گیرد» گفت: در شهر تهران افرادی هستند که متاسفانه هنوز در برنامه‌ریزی کلان واکسیناسیون قرار نگرفتند و از این طرح عمومی جا مانده‌اند و شهرداری تهران هم به همراه سازمان‌های زیر مجموعه خود، واکسیناسیون این افراد را در دستور کار خود قرار داد. افراد کم برخوردار، مهاجران غیر قانونی، افرادی که سوءاستفاده در مصرف مواد مخدر دارند، افرادی که در سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زندگی می‌کنند، از طریق این کمپین واکسینه می‌شوند.

نصیری درباره اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: واکسیناسیون عمومی زمانی اثربخش است که تمام اعضای یک جامعه، فارغ از اینکه در چه شرایط و پایگاه اجتماعی هستند، واکسینه شوند. در راستای این کمپین و با چنین رویکردی، واکسیناسیون افراد سالمند و معلول که به دلیل شدت معلولیت و یا مناسب سازی نشدن خانه مسکونی خود موفق به دریافت واکسن شدند، به راحتی واکسینه می‌شوند.

او با اشاره به روند واکسیناسیون این افراد بیان کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران از هفته گذشته و از طریق کانون‌های معلولان و سالمندان، اطلاعات افرادی که ثبت نام کرده‌اند را جمع آوری کرده و پس از بررسی وضعیت، در صورت تزریق نکردن واکسن، آنان را به مراکز سیار واکسیناسیون معرفی می‌کند.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران، درباره افرادی که در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند، گفت: یکی دیگر از اقدامات اداره کل سلامت شهرداری تهران در این کمپین، متقاعدسازی افراد معلولی است که قصد انجام واکسیناسیون را ندارند، به این معنا که همکاران ما در خانه‌های سلامت و کانون معلولان، بعد از شنیدن دلیل آنها، مشاوره و اطلاعات کافی درباره فواید واکسینه شدن را به آنها آموزش می‌دهند.

نصیری با اشاره به نحوه اطلاع رسانی درباره کمپین «تهران دوباره جان می‌گیرد»، افزود: کانون معلولان اداره کل سلامت شهرداری تهران، در حال حاضر ۱۰ هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن، باید در سامانه «محله من» ثبت‌نام و یا از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و شماره‌گیری کد ۶ وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند تا نیروهای سیار برای تزریق واکسن در محل سکونت‌شان حضور یابند.

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره تعداد افراد آسیب پذیر در شهر تهران، گفت: طبق آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی در سال ۹۵، در شهر تهران حدود ۱۲۰ هزار معلول با شدت معلولیت متفاوت زندگی می‌کند، اما به دلیل اینکه روند ثبت‌نام افراد به عنوان معلول در کشور وابسته به اعلام سازمان بهزیستی و صدور کارت معلولیت است، متاسفانه هنوز این آمار دقیق نیست و نمی‌توان از آن به عنوان منبع استفاده کرد.

۲۳۵۲۳۵

پست بعدی

این شکارچی بعد از ۸ سال راضی به آمدن جلوی دوربین تلویزیون شد

ج اکتبر 8 , 2021
سعید نبی، تهیه‌کننده مستند «تنهایی» می‌گوید موضوع قسمت امشب، جمعه ۱۶ مهر این مستند درباره زندگی یک شکارچی است که بعد از هشت سال موفق شده‌اند رضایتش را جلب کنند تا جلوی دوربین بیاید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تهیه‌کننده مستند «تنهایی» می‌گوید برنامه امشب، جمعه ۱۶ مهر به یک شکارچی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000