هشدار رییس کمیسیون قضایی مجلس به مسئولان/در صورت ثبت نکردن اموال ممنوع‌الخروج می‌شوید

هشدار رییس کمیسیون قضایی مجلس به مسئولان/در صورت ثبت نکردن اموال ممنوع‌الخروج می‌شوید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیسیون قضائی مجلس گفت: بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی، برخی از مسئولان موظف به اعلام اموالشان پیش و پس از دوران مسئولیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتک با بیان اینکه هفته آینده طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در یکی از کمیته‌های این کمیسیون پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: ممنوع‌الخروجی از جزئی‌ترین موضوعات طرح به شمار می‌رود که شرایطی هم دارد؛ اگر یک مسئول اموالش را ثبت نکند، از جمله ضمانت‌های اجرایی این پیش نویس قانونی این است که مجوز خروج از کشور به او داده نمی‌شود.

وی توضیح داد: بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی، برخی از مسئولان موظف به اعلام اموالشان پیش و پس از دوران مسئولیت هستند. مجلس در دوره‌های پیش در قانونی با عنوان «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران»، دایره مسئولانی که باید اموالشان را اعلام می‌کردند گسترده‌تر کرد، اما شورای نگهبان ایراد گرفت؛ زیرا افراد را منحصر به مسئولان ذکر شده در قانون اساسی می‌دانست. البته مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصرار مجلس بر مصوبه‌اش موافقت کرد.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

محمدحسین مهدویان مهمان شبکه مستند شد

ج اکتبر 8 , 2021
محمدحسین مهدویان کارگردان و مستندساز مهمان برنامه «نردبان» شده است تا پرونده «بازسازی و فیلم مستند» مورد نقد و بررسی قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، شصت و سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۱۶ مهرماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000