روایت یک عضو جبهه پایداری از مثلث شوم حکام ترکیه، آذربایجان و اسرائیل برای فتنه‌انگیزی

روایت یک عضو جبهه پایداری از مثلث شوم حکام ترکیه، آذربایجان و اسرائیل برای فتنه‌انگیزی

فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی با ایجاد مثلث شوم علیه ایران قطعا در ورطه‌ نابودی خواهند افتاد گفت: کشورهای منطقه وقتی دارای امنیت می‌شوند که امنیت خود را با ایران پیوند بزنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره فتنه انگیزی جمهوری آذربایجان در مرزهای شمال غربی ایران اظهار داشت: اقدامات فتنه انگیزانه آذربایجان در منطقه در حقیقت غرق شدن در باتلاقی محسوب می‌شود که صهیونیست‌ها برای آنها درست کرده‌اند؛ صهیونیسم بین‌الملل و نظام سلطه ریشه و عامل اصلی جنگی که عراق علیه ایران آغاز کرد بود، بودند و صدام را به نیابت برای اینکار فرستادند و با پوشش‌های جدید هم حکام آذربایجان آن را مطرح می‌کنند و می‌خواهند جنگ را جنگ فارس و جنگ ترک جلوه داده و قومیتی کنند همین روش را بعثی‌ها به عنوان جنگ عرب و عجم مطرح می‌کردند.

حاکمان خصومت ورز مطرود ملت‌های منطقه خواهند شد

وی افزود: صدام در نهایت مضمحل و نابود شد و آمریکایی‌ها و عوامل آن هم پشیمان شدند و با شکست و فضاحت عراق را ترک کردند ولی دو ملت ایران و عراق هم اکنون طبق فطرت و اشتراکات مذهبی و فرهنگی کاملاً در آغوش یکدیگر قرار دارند که نمونه آن حماسه اربعین و میزبانی مردم عراق از ایرانی‌هاست؛ این عوامل نشان می‌دهد همه دشمنان شکست خورده‌اند ولی امروز اردوغان و الهام علی‌اف می‌خواهند جا پای صدام بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند قطعاً سیلی بر صورت کسانی که تکیه بر بیرون منطقه و دشمنان جمهوری اسلامی دارند نواخته خواهد شد؛ این هشدار را امام خمینی (ره) هم به صدام داد و فرمود صدام غیر از خودکشی راه دیگری ندارد؛ وقتی برخلاف اشتراکات فکری و معنوی بین دو ملت عده‌ای به دنبال ایجاد خصومت باشند باید بدانند که یقیناً مطرود ملت‌های خود خواهند شد؛ ملت ایران و آذربایجان از یک جنس هستند و کاملا از نظر فکری، معنوی و فرهنگی یک طیف بوده و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی با هم دارند.

مثلث شوم حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی برای فتنه‌انگیزی

ذوالنوری گفت: حکام ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی با ایجاد مثلث شومی که هم اکنون تشکیل داده‌اند ورطه‌ای را برای منطقه ایجاد کرده‌اند که بازنده، ساقط شونده و غرق شونده قطعاً خودشان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت قابل خریداری نبوده و عاریه ای نیست بلکه باید پایدار باشد و زمانی پایدار است که ریشه در دوستی و صمیمیت ملت‌ها داشته باشد در حالی که عده‌ای مسیری خلاف می‌روند. کشورهای منطقه وقتی دارای امنیت می‌شوند که امنیت خود را با ایران پیوند بزنند که فقط در آن صورت امنیت پایدار ایجاد خواهد شد. جمهوری اسلامی این اقتدار و تاثیر را در منطقه دارد که نه تنها امنیت خود را حفظ کند بلکه خیر و برکت این امنیت را به کشورهای منطقه برساند و آنها هم از اقتدار جمهوری اسلامی بهره مند شوند.

ایران اسلامی در بقا و امنیت خود با هیچ کسی تعارف ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر حکومت ترکیه و آذربایجان بخواهند ناامنی‌های مستقیم یا غیرمستقیم در مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و لانه ای را برای گروه‌های تکفیری ایجاد کنند و یا ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های جاسوسی آنها را در آنجا مستقر کند چون برای امنیت ملی جمهوری اسلامی تهدید محسوب می شود باید بدانند که ما در بقا و امنیت خود با هیچ کسی تعارف نداریم و ثابت کردیم که قدرت تنبیه هر کسی که منافع ایران اسلامی را تهدید کند داریم.

وی افزود: تا دیر نشده باید حاکمان ترکیه و آذربایجان که اقداماتی را علیه ایران اسلامی با هماهنگی و همراهی رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده بودند کنار گذاشته و اشتباهات خود را جبران کنند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عین اینکه خیلی مقتدر و توانمند است اهل بخشش و گذشت هم است و آغوش خود را برای کشورهای منطقه و دوست باز می‌کند که اگر آنها خواستند به آغوش جمهوری اسلامی بازگردند این فرصت را داشته باشند.

23215

پست بعدی

واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها شروع شده است/ بازگشایی مدارس از آبان؟

پ اکتبر 7 , 2021
کیفیت آموزش مجازی در دوران اپیدمی سبب شد تلاش‌ها برای بازگشایی مدارس جدی‌تر پیگیری شود. اما تردیدها درخصوص زمان واکسیناسیون کامل در گروه بزرگسالان و دانش‌آموزان و البته تامین امکانات بهداشتی مدارس سبب شده اما و اگرهایی زیادی درخصوص بازگشایی مدارس همچنان باقی بماند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000