«جشن واکسیناسیون» به معنای ایمنی جمعی نیست

«جشن واکسیناسیون» به معنای ایمنی جمعی نیست

ایسنا نوشت: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه جشن واکسیناسیون به این معنا نیست که ایمنی جمعی به‌وجود آورده‌ایم، گفت: ایمنی معمولا حداقل بعد از ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق دز دوم در بدن افراد واکسینه شده به وجود می‌آید.

دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه تامین بودجه و واکسن و قبول انجام واکسیناسیون توسط مردم به دلیل شایعاتی که وجود دارد و یا تبلیغات برخی از کمپین‌های ضدواکسن، از جمله مشکلاتی است که در حوزه واکسیناسیون در هر جامعه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: تزریق دز دوم واکسن افرادی که در آخرین روز از واکسیناسیون ۷۰ تا ۷۵ درصدی جامعه دز اول را دریافت کرده‌اند، معمولا ۳ تا ۴ هفته بعد انجام می شود.

وی با ذکر این نکته که ایمنی معمولا حداقل بعد از ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق دز دوم در بدن این افراد به وجود می آید، به جشن واکسیناسیون اشاره و عنوان کرد: بنابراین جشن واکسیناسیون به معنای این نیست که ما ایمنی جمعی به‌وجود آورده ایم بلکه به این معناست که به هرحال مسئولان وزارت بهداشت توانسته‌اند با تهیه واکسن ضدکرونا و واکسیناسیون مردم تا رسیدن به ایمنی جمعی به این نکته برسند که مسئولیت خود را انجام داده‌اند.

دکتر جماعتی توضیح داد: درحقیقت با محاسبه‌ای که باید انجام دهیم نشان داده می شود که تقریبا یک ماه بعد از تزریق دز اول همه باید دز دوم را دریافت کرده باشند و ایمنی جمعی معمولا بعد از ۲ تا ۳ هفته ایجاد می شود. بنابراین ما می‌توانیم بگوییم که به هدف خود دست یافته‌ایم.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

عکسی متفاوت از علی شمخانی بر مزار سرلشکر هاشمی

پ اکتبر 7 , 2021
جماران نوشت: علی شمخانی سحرگاه پنج شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰، مصادف با سالروز شهادت شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر مزار فرمانده دلاور قرارگاه نصرت سردار سرلشکر شهید علی هاشمی حاضر شد. 23215

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000