علی گلستانه درگذشت

علی گلستانه درگذشت

محمد گلستانی معروف به علی گلستانه، نقاش ایرانی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق اعلام روابط‌عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، علی گلستانه، نقاش ایرانی درگذشت.

محمد گلستانی معروف به علی گلستانه، در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. گلستانه آموزش نقاشی را در نوجوانی نزد اصغر پتگر آغاز کرد. برای تحصیلات مقدماتی به دبیرستان جم قلهک رفت و در آن‌جا با آیدین اغداشلو و عباس کیارستمی هم‌کلاس شد. او در سال ۱۳۳۸ دیپلمش را گرفت و همراه آن دو به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت.

خصیصه‌ مهمی که گلستانه در آثارش، به‌خصوص در مناظر به‌دست آورد به تصویر درآوردن تفاوت اقلیم و آب‌وهوا در کارهایش بود؛ به‌طور مشخص در تصاویر او از مناظر شهر یزد می‌توان گرمی و خشکی هوا و آفتاب داغ را کاملا احساس کرد یا در مناظر اسپانیای او آب‌وهوای معتدل مدیترانه را لمس کرد.

پرتره و پیکره‌ انسان نیز همواره از اصلی‌ترین دغدغه‌های علی گلستانه بود. او با به تصویر درآوردن تک‌چهره‌هایی از دوستان و اطرافیانش، چون فروغ فرخزاد (شاعر)، لیلی گلستان (گالری‌دار)، پرویز ملکی (گالری‌دار)، زویا پیرزاد (نویسنده)، مصطفی دشتی (نقاش)، سیمین بهبهانی (شاعر)، ژیلا ایپکچی (تدوین‌گر)، محمد مقدم (زبان‌شناس)، نادرشاه افشار و دیگران، وجهی دیگر از کارش را بازگو کرد.

علی گلستانه درگذشت

۵۸۲۵۹

پست بعدی

یکشنبه هفته آینده اولین جلسه کمیسیون مشترک صیانت از کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود/ فیلتر کردن دروغ محض است

چ اکتبر 6 , 2021
فارس نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشترک به منظور بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی در یکشنبه هفته آینده (19 مهرماه) خبر داد. حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در باره آخرین وضعیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000