تبدیل فتحعلی اویسی از نقش‌های قدرتمند منفی به شخصیت‌های شوخ و نکته‌سنج

تبدیل فتحعلی اویسی از نقش‌های قدرتمند منفی به شخصیت‌های شوخ و نکته‌سنج

کانون کارگردانان سینمای ایران، در پیامی به مناسبت درگذشت فتحعلی اویسی، او را بازیگری دانست که از ایفای قدرتمندِ نقش‌های منفی، یک‌باره به فضای کمدی آمد و استعداد بی‌نظیرش را در این زمینه هم نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، در پیامی، درگذشت فتحعلی اویسی، بازیگر سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است:

«هنرمندی دیگر را ازدست دادیم؛ فتحعلی اویسی که اهالی سینما و تلویزیون او را بیشتر به عنوان کارگردان به‌جا می‌آورند ولی مردم با چهره‌اش به عنوان بازیگرِ نقش‌های کمدی و طنزآشنا شده بودند. او در پی عوارض سکته مغزی، درهفتاد و شش سالگی درگذشت
اویسی که به سبب چهره و توانایی، بیشتر مناسب بازی در نقش شخصیت‌های منفی و به یادماندنی در فیلم‌هایی چون «ناخداخورشید»، «سرب» و «بانو» می ‌مود، زمانی که بازی درقالب شخصیت‌های شوخ و نکته‌گو را آغاز کرد، نشان داد که چهره، قریحه و استعداد خاص و کم‌نظیری هم دراین زمینه دارد.
اویسی در مقابل چهار فیلم سینمایی که کارگردانی کرده، در بیش از پنجاه فیلم سینمایی و حدود چهل فیلم و مجموعه و برنامه تلویزیونی بازی و حضور داشته است و صدای خوشش را هم در چند بازخوانی از ترانه‌های گذشتگان نیز شنیده‌ایم. درگذشت این هنرمند پرکار و محبوب را به بازماندگانش، همه همکاران و مخاطبان آثارش تسلیت می‌گوییم.»

۵۷۵۷

پست بعدی

آتش‌سوزی گمرک دوغارون در حال مهار است

س اکتبر 5 , 2021
ایسنا نوشت: مدیر کل گمرک دوغارون گفت: حدود ساعت ۱۲ امروز چهار دستگاه کامیون ترانزیت در گمرک دوغارون دچار حریق شد که با تلاش نیروهای مستقر در مرکز دوغارون اقدامات اولیه برای مهار آتش انجام گرفت. محمد کوه‌گرد اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی با همکاری نیروهای مرزبانی تعداد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000