وعده مهم اسلامی در کمیسیون انرژی/ راکتور IR 20 اراک ساخته می شود

وعده مهم اسلامی در کمیسیون انرژی/ راکتور IR 20 اراک ساخته می شود

فارس نوشت: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که هدف این سازمان تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته‌ای است ضمن اینکه تا یک سال آینده استارت راکتورIR20 اراک خواهد خورد.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات جلسه امروز (یکشنبه 11 مهر) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی حضور داشت.

وی افزود: از آنجا که باید بیشتر به مباحث صنعتی، حرفه‌ای، فنی و تخصصی صنعت هسته‌ای توجه شود و از نگاه صرف سیاسی و امنیتی به این موضوع پرهیز کرد در این جلسه به این موضوع تاکید و مقرر شد مباحث فنی و تخصصی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

اسلامی در کمیسیون انرژی: تا یکسال آینده استارت راکتورIR20  اراک می‌خورد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ضمن ارائه و تشریح اهداف مورد نظر خود در حوزه هسته‌ای، برنامه‌هایی نیز درخصوص توسعه صنعت هسته‌ای ارائه و تولید سوخت نیروگاهی، انرژی، افزایش و متنوع‌سازی کاربرد پرتوها و تحقیق و توسعه را به عنوان 4 محور اصلی کار سازمان انرژی اتمی معرفی کرد همچنین مقرر شد؛ این محورها در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا در جلسات بعدی به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد.

نخعی گفت: به گفته اسلامی هدفگذاری سازمان انرژی اتمی در حوزه تولید انرژی بر روی تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته‌ای گذاشته شده است و به موازات آن برنامه مشخصی برای تولید سوخت نیروگاهی دارند.

نخعی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خبر داد؛ تا یک سال آینده استارت راکتورIR20 اراک خواهد خورد.

وی با بیان اینکه متعادل کردن بهای برق اتمی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر درخواست رئیس سازمان انرژی اتمی از کمیسیون انرژی بود، گفت: از آنجا که قیمت برق تجدیدپذیرها وضعیت بهتری نسبت به برق اتمی دارند به همین دلیل درخواست ایجاد تعادل میان نرخ برق انرژی اتمی و تجدیدپذیرها مطرح شد تا به صرفه‌تر باشد، درواقع بهای برق باید اصلاح شود تا صرفه لازم را برای تولید برق هسته‌ای ایجاد کند.

به گفته وی، تولید 8 هزار مگاوات برق هسته‌ای و تولید سوخت نیروگاهی نشان می‌دهد صنعت هسته‌ای در ایران به عنوان یک فن و تخصص در حال رشد است و به سمت تولید انرژی سوق داده شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: از آنجا که یک بررسی اولیه‌ نسبت به اعتراضات مردمی درخصوص افزایش قیمت قبض‌های برق در کمیسیون صورت گرفته است، مقرر شد؛ در نخستین جلسه‌ای پیش‌رو از مسئولان وزارت نیرو مشخصا سازمان توانیر دعوت شود تا درباره دلایل این افزایش قیمت توضیح دهند و درصورت بروز اشتباهی، حق مردم به آن‌ها بازگردانده شود.

2323

پست بعدی

آخرین وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک/ درخواست تمدید اختصاص ارز ۴۲۰۰ به نهاده‌های دامی

ی اکتبر 3 , 2021
ایرنا نوشت: نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش وزرای اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی برای تمدید اختصاص ارز ۴۲۰۰ به نهاده‌های دامی در این کمیسیون خبر داد. «پرویز اوسطی»در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000