تشییع پیکر امیر محققی با حضور فرماندهان ارتش

تشییع پیکر امیر محققی با حضور فرماندهان ارتش

ایلنا نوشت: با حضور جمعی از فرماندهان ارتش پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی خلبان نیروی هوایی ارتش تشییع شد.

پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی خلبان نیروی هوایی ارتش صبح امروز طی مراسمی با حضور امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر حسن شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده سابق نهاجا، امیر حبیب بقایی فرمانده اسبق نیروی هوایی و تنی چند از خلبانان و همرزمان مرحوم محققی در بیمارستان بعثت نهاجا تشیع شد.

همچنین پیام تسلیت سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این مراسم قرائت شد.

امیر منوچهر محققی از خلبانان و نخبگان پروازی و از نام‌آوران نیروی هوایی ارتش به دلیل عود کردن زخم‌ها و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس و کهولت سن پس از طی یک دوره بیماری در سن ۷۸ سالگی در بیمارستان بعث نهاجا دار فانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست.

امیر محققی متولد ۱۳۲۲ در شهر تبریز و خلبان هواپیمای اف ۴، در سال ۱۳۵۹ در یک مأموریت برون‌مرزی در منطقه بصره مورد اصابت پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه جانبازی نائل شد.

این خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ایران، رکورددار پرواز رزمی برون‌مرزی با فانتوم به شمار می‌رود.

امیر محققی دارای رکورد ۱۸۲ سورتی پرواز برون‌مرزی است و با بیش از سه هزار ساعت پرواز با فانتوم از این نظر در ایران و خاورمیانه رکورددار است.

23215

پست بعدی

رزمایش خیبر آخرین فرصت به دولت آذربایجان برای فهم قدرت ایران است

ش اکتبر 2 , 2021
عضوکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در توئیتی به رزمایش «فاتحان خیبر» نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: آخرین فرصت به دولت آذربایجان برای فهم قدرت ایران در خصوص مرزهای بین المللی بدون تعارف است. مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000